کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان خبر داد؛


خطر گرمازدگی برای کرمانی‌ها

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان گفت: با پایداری هوای گرم و خطر گرمازدگی، از فعالیت سنگین در ساعات گرم روز خودداری شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: همچنان ضمن افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی و غربی استان بارش رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه طی این مدت وزش باد و گردوخاک را در سطح استان داریم، افزود: روز جمعه بر سرعت وزش باد در مناطق شمال، شمال غربی، مرکز و جنوب شرقی استان افزوده می‌شود وزش باد نسبتاً شدید به همراه گردوخاک در این مناطق را داریم؛ لذا کاهش کیفیت هوا، انتقال ریزگرد، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

 سلاجقه بیان کرد: از لحاظ دمایی تداوم هوای گرم را تا اوایل هفته آینده در سطح استان داریم؛ لذا باتوجه‌به پایداری هوای گرم و خطر گرمازدگی از فعالیت سنگین و توقف طولانی‌مدت در ساعات گرم روز خودداری شود، همچنین کسانی که قصد مسافرت دارند احتمال گرمازدگی در جاده‌ها وجود دارد.

 سلاجقه به کشاورزان و باغداران توصیه کرد: باتوجه‌به پایداری تداوم هوای گرم از مصرف و پاشیدن کود به محصولات خودداری کنند.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با توجه بر سرعت وزش باد امروز هشدار سطح زرد صادر می‌شود و در اواسط هفته آینده کاهش دما را بالاخص در حداقل دما فقط صبح‌ها ۲ تا ۳ درجه خنک می‌شود.

 سلاجقه گفت: ریگان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده‌اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

او گفت: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته شهرهای شمالی، جنوبی و شرقی استان دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کردند و در شهرهای کرمان، رابر و لاله‌زار گزارش بارندگی داشتیم.

سلاجقه بیان داشت: صبح امروز همچنان شهداد با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین صبح را در کشور داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119697
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.