طبق اعلام هواشناسی کرمان؛


شهداد کرمان برای هشتمین روز، گرم‌ترین نقطه ایران شد

هواشناسی کرمان با پیش‌بینی تداوم هوای گرم تا پایان هفته جاری در این استان اعلام کرد، بخش شهداد صبح امروز (دوشنبه ۸ مرداد)، با ثبت حداقل دمای ۳۸ درجه سانتیگراد برای هشتمین روز پیاپی گرم‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور تجربه کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، شهداد طی ۲۴ ساعت گذشته نیز با ثبت حداکثر دمای ۵۱ درجه سانتیگراد، بالاترین دمای ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی کشور را داشته است.

 بر اساس این گزارش، لاله‌زار با دمای ۱۳ درجه بالای صفر، سردترین ایستگاه و شهداد با دمای ۵۱ درجه گرم‌ترین ایستگاه استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند و بیشینه دمای شهر کرمان ۴۰ درجه و کمینه دمای این شهر ۲۲ درجه بوده است.

 هشدار برای گردوخاک در کرمان؛ بارش باران تابستانی

 روابط‌عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان همچنین به دلیل احتمال بروز ریزگردها و گردوخاک در این استان هشدار سطح زرد صادر و اعلام کرد؛ با افزایش سرعت وزش باد در کویر مرکزی و شرق کشور بر میزان انتقال ریزگرد به استان از امروز (دوشنبه) تا اوایل هفته آینده افزوده خواهد شد؛ لذا افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در اکثر مناطق و به‌ویژه نیمه جنوبی، غرب و شمال استان دور از انتظار نیست.

 بر اساس این گزارش، طبق بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، افزایش ابر و وزش باد و گردوخاک تا پایان هفته جاری همچنان پدیده‌های غالب جوی در استان خواهند بود، همچنین طی این مدت ضمن افزایش ابر، وقوع بارش‌های پراکنده در مناطق جنوب و جنوب غرب استان محتمل است.

 هشدار سطح زرند به معنای آگاهی و اقدام در صورت احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120533
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.