کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان؛


شهداد گرم‌ترین صبح در کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: صبح امروز ۲۴ تیر شهداد با دمای ۳۸درجه سانتیگراد گرم‌ترین صبح را در کشور داشت.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: تا اواسط هفته ضمن افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی و غربی استان بارش رگبار پراکنده باران ضعیف دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه طی این مدت وزش باد و گردوخاک را در سطح استان داریم، افزود: در مناطق شمال، شمال غربی، مرکز و جنوب شرقی استان وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک دراین مناطق داریم.

او افزود: صبح امروز ۲۴ تیر آسمان شهربابک غبارآلود بود و برای روز‌های آینده آسمان شهر‌های شمالی، شمال غربی، جنوب و جنوب شرقی استان غبارآلود خواهد بود؛ لذا کاهش کیفیت هوا، انتقال ریزگرد، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در این مناطق دور از انتطار نیست.

سلاجقه بیان کرد: همچنین طی این مدت در جنوب شرقی استان وزش باد نسبتا شدید پدیده غالب جوی است.

سلاجقه گفت: با توجه به غبارآلود بودن و خیزش گردوغبار مسافرانی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی به سمت یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را دارند حتما از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

او تصریح کرد: با توجه به روند افزایشی دما در سطح استان خطر گرمازدگی است و از همشهریان خواست از تردد در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین در ساعات طولانی خودداری شود، قبل از تردد در جاده‌ها حتما از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

سلاجقه به کشاورزان و باغداران توصیه کرد: با توجه به هوای گرم مصرف محلول‌پاشی و سم‌پاشی در ساعات آرام و خنک روز انجام شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: کهنوج و رودبار جنوب طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای ۱۳درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

سلاجقه حداقل دمای امروز ۲۴ تیر شهر کرمان را ۲۲ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

او گفت:صبح امروز شهداد با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین صبح را در کشور داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120079
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.