اداره کل هواشناسی استان کرمان خبر داد؛


لاله‌زار کرمان در صدر خنک‌ترین مناطق کشور

اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد، صبح امروز (دوشنبه) پنجم شهریورماه، لاله‌زار در شهرستان بردسیر با ثبت حداقل دمای ۶.۸ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا ثبت خنک‌ترین نقطه کشور در لاله‌زار به‌عنوان مرتفع‌ترین شهر کشور در حالی است که هم‌زمان، طی هفته‌های گذشته، شهداد در شهرستان کرمان گرم‌ترین نقطه ایران و در برخی مقاطع جهان را تجربه کرده است و این از زیبایی‌های دیار کریمان است که هم‌زمان این ۲ تجربه را ثبت می‌کند.

 همچنین اطلاعیه روابط اداره کل هواشناسی استان کرمان حکایت دارد که طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا پایان هفته جاری وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گردوخاک پدیده غالب جوی در اکثر مناطق این استان است.

 بر اساس این اطلاعیه، سرعت وزش باد در شرق و شمال غرب استان کرمان بیش از سایر مناطق خواهد بود؛ بنابراین کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت غبار و کاهش دید افقی در این مناطق محتمل است.

 در ۲۴ ساعت گذشته میانده جیرفت با دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بوده و دمای کلانشهر کرمان نیز در خنک‌ترین ساعت امروز ۱۴ درجه سانتی‌گراد بود و در گرم‌ترین ساعت نیز به ۳۴ درجه خواهد رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121332
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.