اداره کل هواشناسی کرمان خبر داد؛


هشدار زرد هواشناسی کرمان برای طوفان شن

اداره کل هواشناسی کرمان با اعلام هشدار زرد اعلام کرد از روز پنجشنبه ۸ شهریور تا ابتدای هفته آینده در سطح استان وزش باد به نسبت شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، انتقال ریزگرد، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا برای اغلب مناطق به‌ویژه نواحی شرقی و برخی از مناطق شمال غرب، غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

 شهر کرمان، انار، بم، جیرفت، راور، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، زرند، شهداد (شهرستان کرمان)، شهربابک، قلعه‌گنج، کهنوج، کوهبنان، منوجان و نرماشیر از پدید گردوخاک و باد شدید طی روزهای مذکور متاثر خواهند بود.

 هواشناسی تاکید کرده احتیاط در ترددهای جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، خودداری از رفتن به فضاهای باز به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و گروه‌های حساس مدنظر قرار گیرد.

 بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی در اثر این پدیده، کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت غبار و احتمال اختلال تردد در مسیرهای ارتباطی این مناطق محتمل است.

 همچنین در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار در شهرستان بردسیر با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و منوجان با دمای ۴۷ درجه گرم‌ترین مناطق استان بوده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121348
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.