هشدار هواشناسی کرمان؛


پیش‌بینی سیل و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی

اداره کل هواشناسی کرمان با اعلام هشدار سطح زرد برای این استان اشاره کرد که از امروز (یکشنبه ۱۴ مرداد) تا انتهای هفته جاری با تقویت فعالیت پدیده مانسون و باتوجه‌به نوع بارش‌ها احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در نیمه جنوبی و برخی مناطق مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، تا انتهای هفته جاری با تقویت فعالیت مانسون در کشور، رگبار باران گاهی همراه با رعد برای مناطق نیمه جنوبی و برخی مناطق مرکزی این استان پیش‌بینی می‌شود.

 طبق این اطلاعیه، باتوجه‌به نوع بارش‌ها آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن رواناب و خسارت به محصولات کشاورزی در برخی از این مناطق محتمل است.

 بر اساس این اطلاعیه، همچنین در این مدت با تداوم وزش باد نسبتاً شدید و انتقال ریزگرد به استان، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در سطح استان به‌ویژه در مناطق شمالی، شمال غربی، جنوبی و نوار شرقی را خواهیم داشت.

مریم سلاجقه با اشاره به آخرین وضعیت جوی در سطح استان کرمان، اظهار داشت: مردم کرمان روزهای گرمی را سپری می‌کنند و بر اساس نقشه‌های هواشناسی پایداری هوای گرم را تا روزهای پایانی هفته در استان داریم.

او با بیان اینکه تا پایان هفته تغییر زیادی در دمای هوای کرمان نداریم، افزود: از دهه سوم مردادماه کاهش محسوس در شدت گرمای هوا را در سطح استان کرمان داریم و دیگر روزهایی به این گرمی را نخواهیم داشت.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای انار، رفسنجان، بم و جیرفت هم‌دما بودند و دمای آنها به ۴۳ درجه رسیده است، گفت: شهر کرمان هم با منوجان هم‌دما بود و دمای ۴۱ درجه را داشت و حداکثر دمای روز گذشته در سطح استان کرمان ۴۷ درجه بود که در شهداد ثبت شد.

او با بیان اینکه در این هفته وزش باد نسبتاً شدید همراه با انتقال ریزگرد از استان‌های هم‌جوار، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان را داریم، ادامه داد: انتظار داریم این روزها در مناطق شمال و شمال غربی، مرکز، شهرهای جنوبی و جنوب شرقی استان وزش باد به همراه گردوخاک را داشته باشیم.

 سلاجقه با اشاره به اینکه آخرین گزارش ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که هم‌اکنون آسمان در شهداد غبارآلود است، گفت: به‌تدریج از میزان غلظت غبار در این مناطق کاسته می‌شود، البته بادوخاک پدیده‌ای است که هر روز در ساعات بعدازظهر در این مناطق شاهد هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120763
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.