کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان خبر داد؛


پیش‌بینی دمای ۵۰ درجه برای شهرهای بم، جیرفت و بخش شهداد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان با اشاره به افزایش دمای هوا تا اوایل هفته جاری در این استان گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در شهرهای بم، جیرفت و بخش شهداد شهرستان کرمان طی اوایل هفته آینده به ۵۰ درجه و بالاتر برسد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، میترا یاوری روز پنجشنبه ۴ مرداد توضیح داد: برای شنبه و یکشنبه هوا بسیار گرم می‌شود به‌طوری‌که شنبه دمای هوا در منطقه شهداد در این روزها در خنک‌ترین ساعات به دمای ۳۴ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد و در گرم‌ترین ساعات به ۴۸ تا ۵۰ درجه می‌رسد.

او اظهار داشت: دمای هوا در کرمان نیز در روزهای شنبه و یکشنبه در خنک‌ترین ساعت به ۲۳ و در گرم‌ترین ساعت به ۴۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

او تصریح کرد: امروز نیز لاله‌زار در شهرستان بردسیر با ۱۴ درجه خنک‌ترین نقطه استان و شهداد دیروز با ۴۸ درجه گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

 کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان ادامه داد: کرمان در خنک‌ترین ساعات امروز دمای ۲۴ درجه را ثبت کرده و پیش می‌شود در گرم‌ترین ساعات به ۴۰ درجه نیز برسد.

 شهداد در چند هفته اخیر چند نوبت گرم‌ترین نقطه کشور بوده است.

 یاوری به سالمندان و کودکان توصیه کرد از تردد در فضای باز به‌منظور جلوگیری از گرمازدگی خودداری کنند.

او افزود: برای امروز استان کرمان نیز در ساعات بعدازظهر در نقاطی از جنوب و جنوب غرب و مرکز بخصوص ارتفاعات این مناطق رگبار رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120383
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.