کارشناس هواشناسی استان کرمان؛


کاهش دما در کرمان تا پایان هفته ادامه دارد

 کارشناس هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه روند کاهشی دما تا پایان هفته در استان کرمان ادامه دارد، گفت: وزش باد پدیده غالب جوی در سطح استان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، مریم سلاجقه با اشاره به آخرین وضعیت جوی و دمایی استان کرمان، اظهار داشت: روزهای نسبتاً آرامی را در سطح استان سپری می‌کنیم؛ از نظر دمایی هم امروز صبح نسبت به روز گذشته صبح خنک‌تری داشتیم.

او با بیان اینکه انتظار داریم روند کاهشی دما در سطح استان کرمان تا پایان هفته ادامه داشته باشد، افزود: امروز کرمان در گرم‌ترین ساعات خودش حداکثر به ۳۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با عنوان اینکه صبح امروز کرمان حداقل دمای ۱۱ درجه سانتیگراد را داشت و مردم لاله‌زار با دمای ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین صبح را تجربه کردند، گفت: کهنوج با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین هوا را در ۲۴ ساعت گذشته داشت.

او با اشاره به اینکه از نظر جوی وزش باد پدیده‌ای است که از امروز تا روز پنجشنبه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: وزش باد برای شهرهای شرقی و جنوبی استان کرمان بیش از سایر نقاط است.

 سلاجقه با بیان اینکه در شهرهای فهرج، ریگان، زهکلوت، رودبار، قلعه گنج و مناطق شرقی شهرستان جیرفت احتمال خسارت به سازه‌های گلخانه‌ای وجود دارد، گفت: توصیه می‌شود در این مناطق حتماً گلخانه‌داران عزیز از استحکام سازه گلخانه‌ای و استحکام پوشش گلخانه اطمینان کامل داشته باشند.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه در مناطقی مانند زرند، انار و رفسنجان نیز کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را به‌صورت لحظه‌ای خواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121693
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.