رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان خبر داد


باند حرفه‌ای جعل اسناد رسمی در کرمان دستگیر شدند

رئیس حفاظت‌واطلاعات دادگستری کل استان کرمان از انهدام یک باند حرفه‌ای جعل اسناد رسمی در کرمان خبر داد و گفت: یکی از کارمندان اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان کرمان با همکاری تعدادی کارچاق‌کن جعل اسناد رسمی می‌کردند که شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محسن نیک‌ورز ۱۵ مهرماه در جلسه شورای قضایی استان کرمان اظهار کرد: در پی گزارش حفاظت‌واطلاعات اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان مبنی بر کشف تعدادی اسناد رسمی جعل شده، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار مشترک حفاظت اطلاعات دادگستری و حفاظت‌واطلاعات اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان قرار گرفت.

او اعلام کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی اولیه مشخص شد یکی از کارمندان اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان کرمان با همکاری تعدادی کارچاق‌کن اقدام به جعل اسناد رسمی می‌کردند.

 رئیس حفاظت‌واطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: در یک فقره جعل، اعضای این باند توانسته بودند بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از فردی کلاهبرداری کنند.

 او با بیان اینکه از این باند تاکنون چندین فقره سند جعلی کشف و ضبط شده، افزود: اعضای این باند به شکل بسیار حرفه‌ای اقدام به جعل اسناد می‌نمودند که در نگاه و بررسی اولیه قابل‌تشخیص نبودند.

 نیک ورز هشدار داد: از همه شهروندان تقاضا داریم قبل از قطعی و نهایی نمودن هر معامله‌ای، اصالت اسناد رسمی را از ادارات مربوطه از جمله اداره ثبت‌اسناد و املاک محل سکونتشان استعلام نمایید.

 رئیس حفاظت‌واطلاعات ارشد قوه قضاییه در استان کرمان در پایان از همکاری خوب مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان و همچنین اداره حفاظت‌واطلاعات این اداره کل تشکر کرد و گفت: دراین‌رابطه پرونده‌ای در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تشکیل و مطرح رسیدگی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109680
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.