هرکسی که بلیت را خریده اگر افزایش قیمت خارج از عرف داشته، باید به شرکتی که ازآنجا بلیت را خریداری کرده مراجعه کند تا هزینه مابهالتفاوت به آنها پرداخته شود و ایرلاینها موظفند این هزینه را بپردازند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اگر مسافران بلیتی خریدهباشند که افزایش خارج از عرف و قانون داشته، ایرلاینها موظفند این اضافههزینه را به خریداران بلیت پرداخت کنند.
به گزارش کرماننو به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط ایرلاینها اجرایی شد و انجمن شرکتهای هواپیمایی اعلام کرد که این افزایش قیمت در راستای آزادسازی نرخ بلیت در قانون پنجم توسعه صورت گرفته؛ اما از سوی مسئولان دولتی اینطور واکنش داده شد که اگرچه افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار است، اما شرکتها باید صبر کنند تا زمانی که افزایش قیمت به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.
پس از آن دادستانی که از ابتدا به ماجرا ورود کرده بود، اعلام کرد افزایش قیمتی که از طریق انجمن شرکتهای هواپیمایی به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ شده مورد تأیید ستاد تنظیم بازار نیست و این اضافه دریافتی حتما باید به مردم و به مسافرین برگردانده شود که در نهایت انجمن هواپیمایی هم کوتاه آمد و گفت شرکتهای هواپیمایی طبق دستور دادستان، نرخها را به قبل از افزایش قیمت برگرداندند.
در این راستا محمد محمدیبخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- بیان اینکه حکم بازگشت قیمتها به متخلفان ابلاغ شده است، گفت: باید دید متن حکم اجرایی دادستان چیست و سازمان تعزیرات بهعنوان مبنا و مرجع تخصصی اجرا چه حکمی کرده است، تا بر مبنای آن عمل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه بازگشت بلیت هواپیما توضیح داد: هرکسی که بلیت را خریده اگر افزایش قیمت خارج از عرف داشته، باید به شرکتی که ازآنجا بلیت را خریداری کرده مراجعه کند تا هزینه مابهالتفاوت به آنها پرداخته شود و ایرلاینها موظفند این هزینه را بپردازند.
بدینترتیب در گام اول خود شرکتهای هواپیمایی موظف هستند پاسخگو باشند و اگر مردم در خصوص بازپرداخت اضافه دریافتی موفق نشدند، باید از طریق سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کنند.