ساماندهی بازار کرمان از بازار قلعه، بازار مظفری و میدان گنجعلی‌خان آغاز شد؛


 ۵۵ کارت‌خوان متخلفان ضبط شد

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، از اجرای طرح ضربتی ساماندهی بازار کرمان در ابعاد وسیع خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از کرنا، امیر هاشمی، با اشاره به اجرای طرح ساماندهی بازار که به دستور معاون خدمات شهری شهردار کرمان، در اولویت قرار گرفته است، گفت: سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان با هماهنگی با دستگاه‌های متولی و گفت‌وگو با جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان، زمینه‌ای را فراهم کرده تا ساماندهی بازار کرمان و بازار «قلعه»، هرچه زودتر با نظارت شهرداری کرمان، انجام گیرد.

 هاشمی، با بیان اینکه طرح ساماندهی را از بازار قلعه آغاز کردیم که جمعیت اتباع بیگانه در این بازار بیشتر است، اظهار داشت: پس از آن، وارد میدان «گنجعلی‌خان» شده و با تمام دست‌فروشان متخلفی که زیر تاق‌های این میدان دست‌فروشی و سد معبر می‌کردند، با گرفتن کارت‌های شناسایی و دستگاه‌های کارت‌خوان، برخورد شد؛ با این هدف که آنها به سازمان مشاغل، مراجعه و تعهدات لازم و قانونی از آنها گرفته شود.

او ادامه داد: در این راستا، ۵۵ عدد کارت‌خوان از مغازه‌هایی که مجوز فعالیت نداشتند و نیز از اتباع بیگانه جمع‌آوری شد.

 هاشمی افزود: در ادامه این طرح از قسمت سرپوشیده بازار نیز، بازبینی و کارت‌خوان‌های متخلفان این بخش از بازار نیز که بعضی‌هایشان، چندین‌باره هم تذکر گرفته بودند، جمع‌آوری شد و به تمام مغازه‌داران این محدوده اعلام شد که مانع از بساط‌کردن دست‌فروشان و ایجاد سد معبر، جلوی مغازه خود شوند.

او به اخذ کارت شناسایی از آن دسته از مغازه‌داران بازار «مظفری» که سد معبر کرده بودند نیز، اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی از مغازه‌داران این محدوده، سالیان متمادی با ایجاد رعب و وحشت، تخلفاتی انجام می‌دادند و اجازه اعمال قانون را توسط مأموران این سازمان در سنوات گذشته نمی‌دادند؛ به همین جهت شخصاً با حمایت دستگاه‌های متولی به این مسئله وارد شدم و کارت شناسایی و کارت‌خوان آنها را دریافت کردم تا بعد از مراجعه آنها به سازمان، تعهدات قانونی برای جلوگیری از تخلفات آنها گرفته شود.

او به برخورد با متخلفان سد معبر خیابان «میرزارضای کرمانی» بنا به دستور شهردار محترم کرمان نیز، اشاره و خاطرنشان کرد: به میوه‌فروشان میدان «شهدا» که تخلفاتی مثل سد معبر و به‌کارگیری اتباع غیرمجاز داشتند، تذکرات لازم داده و کارت شناسایی و کارت‌خوان آنها گرفته شد.

او با این توضیح که به بسیاری از متخلفان این محدوده از شهر بارها تذکر داده شده بود، اما آنها اهمیت نمی‌دادند، گفت: بنابراین، با شناسایی آنها از قبل و با اخذ دستور قضایی، با آنها برخورد قانونی کردیم.

 مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، از تهدید و حمله با سلاح سرد به خودش خبر داد و افزود: اما برای اصلاح این وضعیت و بهسازی این حوزه از شهر، خدمت به شهروندان و حفظ اعتبار شهرداری کرمان، در کنار تک‌تک همکارانم، تلاش کردم و مخاطرات را به جان خریدم و در صورت حمایت مستمر دستگاه قضا، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های متولی، با همراهی دیگر همکاران باانگیزه بیشتر تا اصلاح کامل وضعیت بازار تلاش خواهیم کرد.

او ادامه داد: بعدازاین طرح ضربتی که در ابعاد وسیع اجرا شد؛ بار دیگر بازار را به‌زودی پایش خواهیم کرد و در صورت تکرار وضعیت، تا ساماندهی کامل بازار با تمام توان جلوی تخلفات خواهیم ایستاد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=118498
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.