رئیس‌کل دادگستری استان اعلام کرد؛


آزادی تعدادی زندانی در حاشیه سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: به همت شرکت‌کنندگان در یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار و به برکت مجلس امام حسین (علیه‌السلام) تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد می‌شوند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه ۱۹ خردادماه در حاشیه برگزاری هشتمین شب از یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع مردم اظهار کرد: برگزاری مراسمی در این سطح باعث افتخار برای استان کرمان، منطقه و روستای ده‌زیار است.

 او با اشاره به اینکه حضور باشکوه مردم در این مجالس و اجرای هنرمندانه ذاکران، مداحان اهل‌بیت و تعزیه‌خوانان از سراسر کشور در این سوگواره جای تقدیر دارد، گفت: آیین تعزیه‌خوانی در این سوگواره بسیار هنرمندانه، معنوی و اثرگذار برگزار می‌شود و جای تقدیر دارد.

 حمیدی با بیان اینکه امسال در حاشیه این آیین مذهبی آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد کلید خورده که این کار خداپسندانه از اول این سوگواره آغاز شده و تا شب آخر ادامه دارد، گفت: این کار ارزشمند باهمت شما عزاداران امام حسین (علیه‌السلام) رقم خواهد خورد.

 رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: بیش از دو دهه ستاد مردمی دیه در کشور راه‌اندازی شده و فعالیت آن در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است؛ کسانی که ناخواسته و بدون آنکه مرتکب جرم و خطایی شوند وارد زندان شدند.

 او افزود: در این دو دهه هزاران نفر باهمت خیران و مردم از زندان‌ها آزاد شدند.

 حمیدی با تأکید بر اینکه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد یک کار بسیار خداپسندانه است که بودجه دولتی ندارد و صرفاً با کمک خیران و مردم انجام می‌شود، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون باهمت ستاد دیه استان کرمان، ۶۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

 او با اشاره به اینکه اقدام امسال برگزارکنندگان سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار بسیار ارزشمند است که در حاشیه این مراسم معنوی انجام می‌شود، گفت: چه خوب است که ما هم به اهل‌بیت عصمت و طهارت که خود سردمدار کمک به افراد نیازمند و مستمند بودند تاسی کنیم.

 او بیان کرد: هر مبلغی که در این مراسم جمع‌آوری شود دوبرابر آن از طرف ستاد دیه اهدا می‌شود تا تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان به برکت برگزاری مجالس امام حسین علیه‌السلام آزاد شوند و به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.

یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار از ۱۲ خردادماه آغاز شده و تا ۲۲ خردادماه هر شب یک مجلس تعزیه توسط گروه‌های تعزیه از استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119125
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.