رئیس کل دادگستری استان کرمان:


دادگاه ویژه روحانیت وظیفه صیانت از جایگاه حوزه علمیه و روحانیون را دارد

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان مسئولیت در دادگاه ویژه روحانیت را خطیر و حساس دانست و گفت: طبق قانون سه مسئولیت مهم صیانت از جایگاه حوزه علمیه و روحانیون، رسیدگی به جرائم احتمالی و جلوگیری از نفوذ عوامل ناباب داخلی یا دشمنان خارجی به حوزه‌های علمیه بر عهده دادگاه ویژه روحانیت گذاشته شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۲۱ شهریورماه در مراسم تکریم و معارفه دادستان ویژه روحانیت استان کرمان و هرمزگان با اشاره به اثرگذاری و مفیدبودن این مجموعه اظهار کرد: دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت یکی از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) است. رهبر کبیر انقلاب با تیزبینی و درک صحیح از جایگاه حوزه‌های علمیه و روحانیت و آسیب‌های متوجه این حوزه شد در سال ۶۶ این نهاد را پایه‌ریزی و تأسیس نمودند.

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ضمن قدردانی از دو دهه خدمت صادقانه دادستان سابق ویژه روحانیت در استان کرمان و هرمزگان افزود: حجت‌الاسلام حسین طهماسبی به‌خوبی توانستند در دوران تصدی خود این نهاد مهم و حساس را مدیریت نمایند و برایش در سمت رئیس‌کل دادگستری استان یزد نیز آرزوی موفقیت دارم .

 او، حجت‌الاسلام پورمحمدی را یک قاضی مؤمن، شجاع و پاک‌دست دانست و گفت: دادستان جدید ویژه روحانیت در کرمان و هرمزگان با کوله باری از تجربه قضایی برای این مسئولیت و مأموریت انتخاب شده است.

 در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان گفت: حراست و حفاظت از حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت کار بسیار حساس، ممتاز و سختی است و دادگاه ویژه روحانیت باید بتواند باتدبیر جلوی هر نوع نفوذ و خدشه به این عرصه را بگیرد.

او در تشریح سه وظیفه مهم حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت در طول ۱۲ قرن اخیر گفت: روحانیون وظیفه حراست و حفاظت از احکام شرعی و انتقال آن به نسل‌های بعدی را برعهده دارند.

 امام‌جمعه کرمان عنوان کرد: حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت همیشه در مقابل حرکت‌هایی که به دنبال واردکردن خدشه به مردم بوده‌اند، ایستادگی کرده است .

او تصریح کرد: تلفیق مرجعیت و مرکزیت دینی توانست انقلابی را به وجود بیاورد که دنیا را تحت‌تأثیر خود قرارداد و این نقش بسیار ممتازی محسوب می‌شود.

در این مراسم از خدمات حجت‌الاسلام طهماسبی دادستان ویژه روحانیت استان‌های هرمزگان و کرمان تجلیل و حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی به‌عنوان دادستان جدید معرفی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121755
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.