مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان گفت:


رفع مشکل ۱۰ساله صدور اسناد مالکیت اراضی سعیدآباد سیرجان

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان از رفع موانع صدور اسناد مالکیت منازل مسکونی واقع در منطقه سعیدآباد شهرستان سیرجان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان، سیدمهدی هاشمی عصر روز سه‌شنبه ۳ مهر در جریان بازدید از واحد ثبتی سیرجان به‌منظور بررسی وضعیت حدنگاری و علل عدم بررسی پرونده‌های قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، اظهار داشت: باتوجه‌به وجود عقب‌ماندگی سنواتی در حوزه حدنگاری، باید در گام نخست موانع پیشبرد حداکثری حدنگاری احصاء و سپس در جهت رفع آن اقدام شود.

او افزود: از ابتدای اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در سطح استان کرمان بیش از ۱۸۳ هزار پرونده تشکیل و مورد بررسی هیئت‌های قانون تعیین تکلیف قرار گرفته که تا کنون بیش از ۱۶۲ هزار فقره پرونده منجر به رأی گردیده و قریب به ۲۱ هزار پرونده تا کنون منجر به صدور رأی نگردیده است که نیاز به ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی دارد.

او افزود: از ابتدای سال جاری بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ ای در اجرای قانون تعیین تکلیف صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

عضو شورای قضایی استان کرمان با اشاره به وجود مشکل دیرینه برای صدور اسناد مالکیت اراضی سعید آباد سیرجان گفت: باتوجه‌به حکم مرجع قضایی، امکان صدور سند برای املاک این منطقه فراهم گردیده است و مالکین می‌بایست با مراجعه به سامانه قانون تعیین تکلیف به نشانی sabtemelk.ssaa.ir نسبت به ثبت‌نام جهت اخذ اسناد مالکیت خود اقدام نمایند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به بررسی پرونده‌های قانون تعیین تکلیف واحد ثبتی سیرجان، راهکارهای مقتضی با تعیین برنامه زمان‌بندی ارائه شد و مقرر گردید با به‌کارگیری تمام توان نیروی انسانی و مصوبات اخیر شورای قضایی استان تمامی پرونده‌های باقیمانده تا پایان آبان‌ماه در هیئت‌ها مطرح و منجر به صدور رأی لازم شود.

او در خاتمه ابراز کرد: با تشکیل تیم‌های ویژه، از تمامی ادارات ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان ظرف ۱۰ روز، در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل بازرسی به عمل خواهد آمد تا راهکارهای لازم جهت اتمام باقیمانده پرونده‌های تعیین تکلیف به واحدهای ثبتی ارائه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122172
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.