رئیس اداره میراث‌فرهنگی بافت بیان کرد


برخورد قانونی با بیش از ۱۰۰ اقامتگاه غیرمجاز در منطقه خبر بافت

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت گفت: بیش از ۱۰۰ اقامتگاه غیرمجاز در منطقه نمونه گردشگری خبر شهرستان بافت شناسایی شده که شامل منازل مسکونی، باغات و ویلاها است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، علی نجفی‌نژاد گفت: از ابتدای سال جدید تا کنون ورود و حضور بیش از ۶۴۷ هزار گردشگر در شهرستان بافت ثبت شده که یک‌سوم این مهمانان اقامت در اقامتگاه‌های غیرمجاز و فاقد مجوزهای وزارت میراث‌فرهنگی را شامل می‌شود.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی بافت بیان کرد: اجاره‌دادن واحدهای اقامتی مانند ویلاها در قالب واحدهای گردشگری بدون داشتن مجوز تخلف بوده و پیگرد قانونی دارد و در صورت بروز اتفاقات نامتعارف و بروز مشکلات در این واحدهای غیرمجاز مشکلات قانونی برای مالک به وجود می‌آید.

 او افزود شهرستان بافت به‌عنوان بام کویر و داشتن آب‌وهوای مطلوب در ایام گرم سال از لحاظ جمعیتی و تعداد مسافر شرایط خوبی دارد، اظهار کرد: میزبان گردشگران استان هرمزگان و شهرستان‌های هم‌جوار در مناسبت‌ها و تعطیلات رسمی بوده؛ اما تعداد و ظرفیت اقامت تأسیسات رسمی گردشگری از جمله هتل، بوم‌گردی، مهمان‌پذیر و… پاسخگوی نیاز گردشگران نیست.

 نجفی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی واحدهای اقامتی غیرمجاز فعال داشته که به دنبال شناسایی و سامان‌دهی آنها بوده و آمادگی کامل در راستای صدور مجوزهای لازم در صورت درخواست از طرف مالکان این واحدها را داریم و از طرفی برخورد قانونی با همراهی عوامل انتظامی و قضایی در دستور کار میراث‌فرهنگی شهرستان بافت قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120022
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.