سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان خبر داد؛


دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان رابر

سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از دستگیری حفاران غیرمجاز در روستای گلوگازِر، شهرستان رابر خبر داد.

به‌گزارش کرمان‌‎نو به نقل از صدا و سیما، مسلم ایرانمنش سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان در خصوص دستگیری حفاران غیرمجاز شهرستان رابر گفت: در راستای برقراری و حفظ ارتباط و تعامل دو سویه با جوامع بومی برای جلب مشارکت‌های اجتماعی به منظور صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، برابر اعلام میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده روستای گلوگازِر شهرستان رابر، در هماهنگی با مراجع قضایی و عوامل انتظامی به همراهی نیروهای یگان حفاظت به محل عزیمت و دو نفر حفار غیرمجاز شناسایی و دستگیر شد.
سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان بیان کرد: با وجود کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه نیروهای یگان حفاظت و نیروی انتظامی به موقع در محل حاضر شده و از وقوع و ارتکاب جرم نسبت به مواریث‌فرهنگی منطقه جلوگیری به‌عمل آورده و حفاران دستگیر شده پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
او خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت استان کرمان ضمن پایش مستمر و مداوم محوطه‌ها و اماکن تاریخی، با فرهنگ‌سازی در جوامع بومی و محلی در اهمیت میراث‌فرهنگی، زمینه‌ساز همراهی و جلب مشارکت‌های اجتماعی موثر در امر حراست از میراث‌فرهنگی استان شده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121499
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.