مسئول انجمن وسائل نقلیه تاریخی در استان کرمان:


پلاک‌گذاری خودروهای تاریخی در کرمان انجام می‌شود

مسئول انجمن وسائل نقلیه تاریخی در استان کرمان گفت: مسیر پلاک‌گذاری خودروهای تاریخی و کلاسیک با عمر بالای ۳۰ سال هموار شده و پلاک‌گذاری در استان انجام می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، علیرضا نیک‌نفس مسئول انجمن وسائل نقلیه تاریخی در استان کرمان روز سه‌شنبه ۱۷ مهر اظهار داشت: از تمامی دارندگان این دسته از خودروها که تا کنون موفق به اخذ پلاک نشده‌اند دعوت می‌شود برای طی مراحل پلاک‌گذاری اقدام کنند.

او تأکید کرد: ازآنجاکه محدودیت تردد خودروهای با پلاک تاریخی با مصوبه‌های جدید برداشته شده و نیز این خودروها نیاز به اخذ معاینه فنی برای پلاک‌گذاری ندارند، فرصتی مناسب برای دارندگان خودروهای کلاسیک ایجاد شده که با مراجعه به کانون جهانگردی اتومبیل‌رانی استان کرمان و از طریق انجمن وسائل نقلیه تاریخی استان، مراحل اخذ پلاک خود را تسریع کنند.

 مسئول انجمن وسائل نقلیه تاریخی در استان کرمان تصریح کرد: در انجمن خودروهای تاریخی استان کرمان تمامی مشاوره‌ها و نیاز سنجی‌ها برای خرید، بازسازی و پلاک‌گذاری ارائه می‌شود و خریداران این خودروها قبل از خرید نیز نسبت به اخذ مشاوره اقدام کنند.

او ادامه داد: چندین فراخوان برای دعوت از متخصصان بازسازی خودروهای کلاسیک در رشته‌های برق، موتور، بدنه و تزیینات صادر شده است، اما در سطح استان کرمان متخصصان معدودی وجود دارند و برای این رفع این محدودیت در حال برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرورش نیروهای متخصص در این حوزه هستیم.

 نیک‌نفس اظهار داشت: اولین کارگاه ویژه بازسازی خودروهای تاریخی در استان کرمان در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود که محلی امن و بر مبنای اصول کارشناسی برای بازسازی خودروها کلاسیک خواهد بود.

او با اشاره به برگزاری دومین همایش سالانه خودروهای کلاسیک در روز ۲۰ مهر خاطرنشان کرد: از عموم مردم استان کرمان درخواست می‌کنیم در این همایش که در مجموعه بزرگ تله‌کابین برگزار می‌شود شرکت کنند و از خدمات مشاوره رایگان انجمن خودروهای تاریخی استان بهره‌مند شوند.

 کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران زیر مجموعه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122874
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.