رقابت 6 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم

نکیسا خدیشی-با اعلام نام تایید صلاحیت شدگان از سوی وزارت کشور در واپسین دقایق روز پنج‌شنبه عملا انتخابات ریاست جمهوری در ایستگاه دوازدهم وارد مرحله اصلی خود شد. رد صلاحیت شدگان با انتشار بیانیه تمکین کردند و احمدی نژاد مرد غیرقابل پیش‌بینی عرصه سیاست هم هنوز حرکتی انجام نداده است. هر چند که برای احتیاط در شب اعلام اسامی حوالی نارمک منزل ریس جمهور دوره نهم و دهم نیروهای ضد شورش حضور داشتند.
شش نامزد که موفق به رسیدن به مرحله پایانی شدند به دو گروه سه نفره تقسیم می‌شوند. قالیباف، رییسی و میرسلیم از اردوگاه اصولگرایان وارد میدان انتخابات شده‌اند و روحانی، جهانگیری و هاشمی‌طبا با حمایت اصلاح‌طالبان پا به رقابت گذاشته‌اند.اما به نظر می‌رسد رییسی و روحانی دو رقیب جدی‌تر میدان باشند و قالیباف و جهانگیری یاران ضربه‌گیر دو طرف برای گذر از طوفان انتقادات هستند. میرسلیم و هاشمی‌طبای با تجربه هم می‌توانند در این میان از کنار زمین بازی ضرباتی را بر گرده تیم حریف وارد کند. همان نقش را که جلیلی و ولایتی در انتخابات دوره یازدهم داشتند.
خبر دیگری که در روز‌گذشته در فضای مجازی سروصدا به پا کرد عدم پخش زنده برنامه جذاب مناظره بود. این تصمیم که گویا در ستاد انتخابات گرفته شده است ابتدا از سوی رییس جمهور که در فارس به سر می‌برد مورد انتقاد واقع شد و در ادامه سایر نامزدها به آن واکنش نشان دادند.
تحلیلگران بر این عقیده‌اند که ستاد برگزاری با توجه به حضور محمود احمدی‌نژاد غیرقابل پیش‌بینی و احتمال طرح موضوعاتی از سوی وی این اقدام بازدارنده را انجام داده است و احتمال می‌رود با ردصلاحیت او و بقایی دیگر این نگرانی برطرف شود و شاهد تماشای نمایش جذاب مناظره از سیمای ملی باشیم.
یادآور می‌شود احمدینژاد برای جلب توجه افکار عمومی به سمت خود در روزهای گذشته در خوزستان و بار دیگر در گفت‌وگو با خبرنگار یورونیوز فارسی حرف‌هایی زد که نگران کننده بود.
از روز گذشته که تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کلید خورد موج هجمه های منتقدان در قالب های تخریب، سیاه نمایی، اتهام زنی، جعل اخبار و شایعه افکنی علیه رییس جمهوری، دولتمردان و سیاست های دولت رو به روز بزرگتر می شود؛ رویکردی که در طول دولت یازدهم از سوی جریان منتقدنمای دولت، به کار گرفته شد و هنوز نیز ادامه دارد.
با شروع به کار دولت یازدهم، انتقادهای مخرب علیه دولت کلید خورد. این هجمه ها در جریان مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای1+5 و سپس امضا و اجرای برجام، سمت و سویی خاص یافت و با نادیده گرفتن دستاوردهای دولت در پسابرجام هدفمند تر شد، به طوریکه منتقدان با ادعاهایی بی توجهی به اقتصاد مقاومتی، کم کاری، فساد و … درباره دولت یازدهم، تلاش می کردند، تا نامیدی از دولت را در افکار عمومی جامعه و میان مردم گسترش دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11170
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.