زنده گیری 400 مار در بهار کرمان

این مارها البته فقط در اطراف شهر نبوده اند بلکه به گفته علی عسکری، مدیرعامل آتش نشانی کرمان برخی از این مارها در منازل شهروندان زنده گیری شده اند.

این تعداد زنده گیری مار موجب شده آتش نشانی به مردم در خصوص مارگزیدگی هشدار دهد.

مدیرعامل این سازمان گفته شهروندان هنگام برخورد با مار به آرامی از آن فاصله بگیرند و در هنگام گل چیدن مراقب باشند و برای کوه نوردی و پیاده روی در طبیعت از کفش های ساقه بلند مانند چکمه و پوتین استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هر مار گزیدگی را باید جدی گرفت و سمی تلقی کرد، گفت که چناچه شخصی دچار مار گزیدگی شد از شکافتن و مکیدن محل گزش و مالیدن یا تزریق مواد شیمیایی و دارویی در محل گزش خودداری شود.

آنطور که مهر نوشته، او همچنین بر لزوم پرهیز از قرار دادن کیسه یخ در محل گزش تاکید کرد و گفت: «ابتدا باید بیمار را آرام کرد و ضمن بی حرکت نگه داشتن عضو دچار مار گزیدگی آن ناحیه از بدن در سطح پایین تر از قلب نگه داشته شود و  نسبت به دور کردن بیمار از محل آسیب و انتقال او در سریعترین زمان به نزدیکترین مرکز درمانی مناسب حتی در غیاب علایم اقدام شود.»

به گفته او مارهای سمی داری سر مثلثی بزرگتر از عرض بدن، چشم عمودی و دم کوتاه  هستند. مارهای نیمه سمی تمامی مشخصات مارهای غیر سمی را دارند و دم آنها کمی کوتاهتر از مار سمی و بلندتر از مار غیر سمی است. مارهای غیر سمی دارای سر گرد یا بیضی هستند و مردمک دایره ای دارند و از قسمت میانی بدن تا دم باریک می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11612
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.