روابط‌عمومی شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان خبر داد؛


اعزام گروه امداد معادن زغال‌سنگ کرمان به معدن زغال‌سنگ طبس

جهت همکاری در عملیات امداد و نجات در معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو دو گروه مجهز از کارکنان باتجربه و آموزش‌دیده در حوزه امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش «کرمان نو» به نقل از روابط‌عمومی شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان کورش یزدان مدیرعامل شرکت٬ ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده جان‌باختگان و جامعه معدن‌کاری کشور اعلام کرد: جهت همکاری در عملیات امداد و نجات در معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو دو گروه مجهز از کارکنان باتجربه و آموزش‌دیده در حوزه امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

شامگاه ۳۱ شهریور، انفجار در تونل‌های معدن زغال‌سنگ در طبس، بزرگ‌ترین فاجعۀ معدنی کشور در چند سال اخیر را رقم زد. خلاف آنچه انتظار می‌رفت و فقط ۷ سال بعد از فاجعۀ معدن زمستان یورت در گلستان با ۴۳ کشته، این‌بار مرگ گروهی، سراغ معدنچیان خراسان جنوبی رفت. تنها دلیل رسمی اعلام‌شده برای این فاجعه تا زمان تنظیم این گزارش، «تصاعد آنی گاز متان» است، اما یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، موضوع مشکل در تهویۀ هوا را مطرح کرده، اما گفته که موضوع در دست بررسی است. بااین‌حال عضو هیئت‌مدیرۀ هلدینگ معدنی همکار با معدن حادثه‌دیده می‌گوید، مقصر حادثه تجهیزات قدیمی و خارج از رده و ناکارآمدی است که در همۀ معادن کشور استفاده می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122069
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.