نخستین پرواز حجاج از کرمان به مدینه

به گزارش ایرنا مدیرکل فرودگاه های استان در آیین بدرقه نخستین گروه از زائران خانه خدا در سال جاری به خبرنگاران گفته این پرواز راس ساعت یک و ۳۵دقیقه بامداد امروز با ۲۵۹ مسافر فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان را به مقصد مدینه ترک کرد و ساعت چهار بامداد در فرودگاه بین المللی مدینه به زمین می نشیند.

علی قاسم زاده ادامه داد که این پرواز زیارتی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و یک فروند هواپیمای ایرباس انجام شد. عملیات اعزام ۲۹۱۵ زائر بیت الله الحرام استان کرمان به سرزمین وحی تا ۲۱مردادماه ادامه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت پروازی فرودگاه های استان اظهار کرد که استان پهناور کرمان پنج فرودگاه فعال دارد و با توجه به موقعیت گردشگری و اماکن تاریخی موجود، فرودگاه بین المللی مرکز استان ظرفیت خوبی برای انجام پروازهای خارجی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ پرواز از فرودگاه کرمان به مقاصدی همچون تهران، مشهد، کیش، تبریز، زاهدان و سایر نقاط پرواز می کند خاطرنشان کرد: «دو پرواز عتبات عالیات و تفلیس نیز هم اکنون از این فرودگاه انجام می شود و همچنین در آینده نزدیک یک مسیر پروازی جدید به دبی نیز خواهیم داشت.»

احداث ترمینال خارجی فرودگاه بین المللی کرمان با اعتبار ۱۱۰میلیارد تومان در دست اقدام است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13174
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.