مدیران باید به خبرنگاران پاسخگو باشند

استاندار با هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کرمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در شروع این دیدار مدیرخانه مطبوعات و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات بعنوان نمایندگان اهالی رسانه مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران و مدیران مسوول را با دکتر فدایی در میان گذاشتند.

استاندار کرمان در این نشست گفت: وجود رسانه ها در هدایت افکار جامعه و نظارت بر عملکرد دستگاه های دولتی لازم است و من به جایگاه، حضور و اهمیت مطبوعات در پیشبرد اهداف دستگاه ها اعتقاد دارم.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمد جواد فدائی افزود: حضور و فعالیت مطبوعات به عنوان عنصری موثر در هدایت افکار عمومی و نظارت بر عملکرد دستگاه ها ضروری است و بسیاری از جلسات استانداری برای پاسخگویی به مطالب و مشکلاتی است که مطبوعات مطالبه گری می کنند.
دکتر فدائی تصریح کرد: دستگاه ها از حضور و فعالیت رسانه ها استقبال می کنند و صحبت های رسانه ها نیز باید مبتنی بر اطلاعات دقیق و همراه با نقد و ارائه راه حل ها باشد.
دکتر فدائی با اشاره به لزوم پاسخگویی مدیران به اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: مدیران باید به رسانه ها پاسخگو باشند و برای پاسخگویی مدیران نیز بایستی از قبل برنامه ریزی شود و روابط عمومی دستگاه ها در این زمینه آموزش ببینند.
استاندار کرمان با تأکید بر نقش فرهنگ‌ساز رسانه ها افزود: پنجره واحد سرمایه گذاری، ایجاد دولت الکترونیک و شهر هوشمند از جمله مواردی است که نیاز به فرهنگ سازی توسط رسانه ها و انتشار اخبار و اطلاعات دارد و رسانه ها باید در این زمینه به استانداری کمک کنند.
مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی نیز در این جلسه گفت: رسانه ها و مطبوعات با مطرح کردن عملکرد دستگاه ها و ارائه انتقادات و پیشنهادات به آن ها نقش مهمی در فرآیند توسعه ایفا می کنند.
عباس تقی زاده با مقایسه عملکرد رسانه های تصویری و مکتوب افزود: رسانه های مکتوب به دلیل نوع محتوا می توانند سطح تحلیل مردم را بالا ببرند.
وی با اشاره به کمبود گزارش های تحلیلی و تحقیقی در مطبوعات استان کرمان تصریح کرد: یکی از کارکرد رسانه ها نظارت بر عملکرد مسئولین و دولت است و استقلال آن ها باید حفظ شود.
مدیر عامل خانه مطبوعات شمال استان کرمان نیز در این دیدار گفت: 369 رسانه دارای مجوز در استان وجود دارد که 88 رسانه از این تعداد پایگاه خبری و بقیه مکتوب هستند.
روح الله خدیشی با اشاره به مشکلات گرانی کاغذ و چاپ نشریات در استان افزود: قیمت تمام شده چاپ در استان از ابتدای سال جاری حدود 250 درصد افزایش داشته است و به همین دلیل تنها 40 درصد از نشریات استان چاپ منظم دارند و تنها در سیرجان اوضاع تیراژ نشریات وضعیت بهتری نسبت به بقیه استان دارد.
وی پیشنهاد کرد: برای تقویت رسانه ها نیازمند تبیین جایگاه رسانه ها در جلسات شورای اداری، پاسخگویی مدیران برای از بین بردن شایعات و ایجاد پیوست رسانه ای برای طرح های عمرانی و اقتصادی هستیم.
پیگیری برای تشکیل تعاونی مسکن مطبوعات و پایگاه های خبری، انعکاس مشکلات گرانی کاغذ به وزارت ارشاد و پیگیری برای حل مشکلات مطبوعات از طریق وام های کم بهره و تدوین سیاست های رسانه های استان با همکاری خانه های مطبوعات شمال و جنوب استان و روابط عمومی استانداری از مهمترین مصوبات این دیدار بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24361
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.