180 میلیارد تومان هزینه سالانه آموزش کودکان مهاجر

محمدجواد فدائی اظهار کرد: جمعیت قابل توجهی معادل 300 هزار نفر از مهاجران افغان در استان کرمان حضور دارند.

وی تصریح کرد: میزان کمک‌های کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نسبت به هزینه‌های انجام شده، بسیار اندک است و به عنوان نمونه سالانه 180 میلیارد تومان هزینه برای آموزش مهاجران در استان کرمان انجام می‌شود اما  تنها یک مدرسه از سوی کمیساریا عالی در این استان ساخته شده است.

وی افزود: توزیع مهاجران در شهرستان های مختلف استان کرمان متفاوت است و در برخی شهرستان ها جمعیت این افراد به نحوی زیاد است که نسبت آنها از جمعیت بومی بیشتر می‌شود.

استاندار بیان کرد: وظیفه انسانی و اخلاقی خود می‌دانیم در هر شرایطی و به هر میزان که امکانات وجود داشته باشد، موضوع مهاجران را مدیریت کرده تا زندگی در کشور و استان برای آنها سخت نگذرد و مطمئن هستیم که این تحریم‌ها نمی‌تواند مشکل اساسی برای ما ایجاد کند و تلاش می‌کنیم با وجود تحریم‌ها وظایفی که بر عهده‌مان است را به خوبی انجام داده و برنامه‌های توسعه‌ای خود را با سرعت لازم و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، دنبال کنیم.

ایوو فریسن نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز اظهار کرد: در تلاش برای آشنایی با کارهای زیادی هستیم که در سطح کشور و این استان برای خدمات رسانی به مهاجران در حال انجام است.

وی گفت: ماموریت اصلی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در کشور این است که بتوانیم کمک‌های محدود و کمی به دولت‌ها در امور پناهندگان ارائه کنیم.

او ادامه داد: یکی از نگرانی‌های بنده این است که تحریم ها بر روی زندگی و معیشت پناهندگان اثر منفی بگذارد که در همین راستا برای پیشگیری از این موضوع پیگیری‌هایی در دست انجام است.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با اشاره به اینکه به دلیل تحریم های صورت گرفته برای ورود پول به داخل ایران دچار مشکل شده بود افزود: 40 سال از آوارگی ملت افغانستان می‌گذرد و این افراد مهمان کشور ایران هستند و باید برای جذب کمک‌های بیشتر اقدام شود و جامعه بین المللی در این مساله خاص هیچ‌وقت نباید ایران را تنها بگذارد.

وی بیان کرد: امیدواریم که شرایط جامعه افغانستان نیز بهبود یابد تا این افراد به کشور خود برای زندگی بهتر برگردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28113
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.