۱۰ هزار متر مربع به فضای سبز شهری کرمان افزوده شد

 گزارش مهر، بهیدالله علیزاده اظهار کرد: اجرای فضای سبز میدان آزادی، درختکاری رفیوژ نسیم در شهرک مطهری، درختکاری رفیوژ شهید سجادی شهرک مطهری و اجرای فضای سبز لچکی های محدوده پل ابوذر از جمله اقدامات انجام شده دراین راستا بوده است.

وی به ۴۵۶ متر مربع کاشت و واکاری چمن اشاره و تصریح کرد: ۳۵۳ هزار و ۷۲۰ نهال از گلهای فصلی و ۱۸ هزار نهال از گیاهان چند ساله در مدت مذکور در سطح شهر کاشته شده است.

علیزاده ازکاشت سه هزار اصله درخت و دو هزار و ۸۷۳ اصله درختچه خبرداد و گفت: هزار و ۴۰۰ اصله درخت نیز طی سه ماهه نخست سال جاری هرس شده است.

وی فضای سبز کل شهر کرمان را ۹۸۰ هکتار عنوان کرد وافزود: از این تعداد ۲۰۸ هکتار متعلق به پردیسان قائم و۲۱۰ هکتار به کمربند سبز تعلق دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان فضای سبز شهری را ۵۷۰ هکتار دانست و افزود: سرانه فضای سبز شهر کرمان ۱۷.۴ مترمربع است که با توجه به اینکه شهر کرمان کویری و کم آب است به نسبت وضعیت خوبی دارد و تمام تلاش شهرداری کرمان حفظ فضای سبز و اجرای طرح های بنیادی برای تامین آب مور نیاز فضای سبز شهری است.

وی از فعال بودن ۱۰ هکتار مجموعه تولید گل و گیاه خبرداد و تصریح کرد: چهارهکتار از مجموعه تولیدی به کاشت انواع درختان ازجمله زبان گنجشک، اقاقیا، عناب تلخ و انواع درختان سوزنی مقاوم و کم آب اختصاص دارد و قصد داریم در آستانه قرار گرفتن در سال جدید گلهای فصلی بیشتر ومتنوع تری را آماده کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29805
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.