از شایعه تا واقعیت ماشین‌های اداره ورزش

کریم زاده به ما توضیح داد که اداره ورزش حق خرید هیچ ماشینی ندارد مگر این که از سازمان دارایی اجازه آن را دریافت کرده باشد. در واقع  طبق ماده ۲ قانون مجوز خرید هر خودرو سواری منوط به اسقاط ماشین های قبلی آن اداره (تربیت بدنی) است. تاکنون 15 ماشین که متعلق به 20 سال پیش بودند اسقاط شدند.
کریم زاده ادامه داد: بهمن 97 به کمک یک خَیر 7ماشین خریداری شد. پس از آن هم امسال قبل از اتمام سال مالی یعنی چند روز قبل از تمام شدن تیرماه موافقت خرید 5 ماشین (طبق ماده 2 قانون ) از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را دریافت کردیم  که از این 5 ماشین سه مورد آن 405 و دو مورد آن سمند هستند. لازم به ذکر است ایران خودرو  فقط 4 خودرو به ما تحویل می‌دهد.
سرپرست این اداره به ما گفت: اداره ورزش یک مدیرکل، 23 رییس،3معاونت دارد که باید برای آن ها ماشین تهیه شود، تا به حال فقط 7 خودرو سواری برای مدیران شهرستان های استان خریداری شده است. بعد از 20 سال 15 ماشین اسقاط شد و به دنبال آن 11 ماشین در حال جایگزین شدن هستند که 7موردش هم توسط خَیر خریداری شد.
شایان ذکر است، سرپرست فعلی این اداره، مدارک لازم را به خبرنگار ما نشان داد اما اجازه تصویربرداری نداد و اعلام کرد نمی‌تواند، اسناد اداری را نشر دهد.
مرتبط با گزارش
در پرتال وزارت اقتصاد و امور دارایی در خصوص اعتبارات مصوب و یا ابلاغی به استان از محل اعتبارات طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه ای ملی آمده است : در اجرای تبصره 1 ماده 2 آئین نامه اجرائی مواد 1 و 3 لایحه قانونی نحوه استفاده از اتومبیل‌های دولتی و فروش اتومبیل‌های زائد ، محل تشکیل کمیسیون ماده 2 برای دستگاه‌های که دارای بودجه متمرکز هستند و اعتبارات مصوب و یا ابلاغی به استان از محل اعتبارات طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه ای ملی، برعهده این اداره کل قرار دارد.
ضمناً محل تشکیل کمیسیون برای کلیه طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه ای ملی و استانی شرکت‌های دولتی حسب محل اقامت مجریان در این اداره کل یا ادارات کل امور اقتصادی و دارائی استان‌ها است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31062
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.