سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت‌های غیرفعال سیستان و بلوچستان در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با اعلام اینکه کارت سوخت‌های غیرفعال سیستان و بلوچستان، در کرمان قابل استفاده هستند، این موضوع را دلیل افزایش قاچاق سوخت دانست.

سردار “عبدالرضا ناظری” هفته گذشته در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: پلیس گمرک و استقرار پلیس در گمرک یکی از کارهای ارزشمند است که مقرر است در ۱۳ استان، پلیس در گمرکات مستقر شود که استان کرمان یکی از آنهاست و تا پایان سال این مهم محقق می‌شود.

وی ادامه داد: کارت‌های سوختی که عملا در سیستان و بلوچستان به دلایلی غیرفعال شده اما در کرمان از طریق آن کارت‌ها سوخت‌گیری می‌شود لذا باید بپذیریم که قاچاق سوخت افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: میزان کشفیات استان کرمان در زمینه قاچاق سوخت از اول امسال تا آبان‌ماه حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بوده که نسبت به مدت سال قبل ۱۲۷ درصد افزایش داشتیم.

وی با بیان این مطلب که استان کرمان در برخورد با قاچاق کالا رتبه برتر کشوری را کسب کرده است، تصریح کرد: اراده مقابله همه افراد و همکاری همه دستگاه‌ها تنها راهکار کاهش قاچاق سوخت است و گفتنی است که یکی از دلایل افزایش قیمت بنزین، قاچاق آن بوده است.

سردار ناظری بیان کرد: اگر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سامانه شرکت ملی پخش نفت را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهید کنترل‌ها دقیق‌تر می‌شود و از این طریق بارنامه‌های جعلی را کشف و با سرشاخه‌ها و سرشبکه‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، “فضل‌الله اکبری” مدیر عامل شرکت فراورده‌های نفتی منطقه کرمان همچنین در این جلسه گفت: در بازه زمانی شهریورماه تا آبان‌ماه ۱۲ میلیارد ریال برخی از جایگاه داران سوخت که از کارت‌های سوخت خود سوء استفاده می‌کردند، جریمه کردیم و همچنین در این مدت زمان ۲۰ هزار و ۱۶۸ کارت کارت‌های مهاجری(کارت‌های سوختی که متعلق به شهرستان‌های دیگر در شهرستان‌های جنوبی کارت سوخت آنها استفاده می‌شود، بدون انکه فرد در جنوب تردد کرده باشد) که اقدام به قاچاق سوخت می‌کردند، شناسایی و غیرفعال کردیم.

وی ادامه داد: رتبه مصرف بنزین استان کرمان در مهرماه سال جاری چهارم و در زمینه مصرف نفت گاز رتبه یازدهم را دارد.

مدیر عامل شرکت فراورده‌های نفتی منطقه کرمان  از رتبه اول منطقه کرمان در رشد مصرف بنزین در شش ماهه اول امسال خبر داد و بیان کرد: پس از اصلاح قیمت بنزین بیشترین کاهش مصرف سوخت با ۲۶ درصد متعلق به جیرفت و سپس سیرجان و بافت در رده‌های بعدی قرار دارند و در مجموع میزان مصرف بنزین استان کرمان در این مدت ۱۶ درصد کاهش یافته است.

اکبری بیان کرد: فرآورده‌های مکشوفه در استان کرمان در ۸ ماهه اول امسال بیش از ۳ میلیون و ۱۵۰هزار لیتر بوده است که از اقصی نقاط استان به انبارهای نفت سه گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان بارگیری و حمل شده است که حدود ۲۰۰ هزار لیتر مربوط به بنزین است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37805
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.