پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه‌های آبخیزداری شهرستان فاریاب

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری با اهداف کنترل رسوب، کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیر زمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی انجام می پذیرد ابراز داشت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان فاریاب منجر به کنترل سیلاب و افزایش سطح آبهای زیر زمینی و پیشگیری از فرسایش خاک شده است.

محمدرضا شاهرخی کنترل روانابها، تقویت سطح آب سفره‌های زیر زمینی ومقابله با خشکسالی را از مزیت‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری در این منطقه دانست و افزود: در سال جاری پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیز شهری شهرستان فاریاب با عملیات‌های پخش سیلاب به حجم 47000 متر مکعب و سرریزسنگی ملاتی به حجم 1388 مترمکعب با پیشرفت 55 درصدی و اعتبار کل بالغ بر 21 میلیارد و 800 میلیون ریال درحال اجراست.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار داشت: پروژه‌های هلالی آبگیر، آبیاری و مراقبت این حوزه آبخیز نیز با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون ریال با 95 درصد پیشرفت درحال انجام است.

وی گفت: مساحت این پروژه‌ها 50 هکتار و مربوط به پروژه‌های بخش جنگل است که با هدف توسعه سرانه فضای سبز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 1398 در حال اجرا است.

شاهرخی در پایان خاطر نشان کرد: برای انجام عملیات آبخیزداری در سطح حوزه‌های آبخیز شهرستان فاریاب مشارکت مردم و درخواست های جوامع محلی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39366
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.