وضعیت آب‌ و‌ هوای کرمان / وزش باد شدید در شمال و بارش باران در جنوب استان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از پیش بینی وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک در شمال و بارش باران در جنوب استان برای امروز خبر داد.

مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابریست گفت: امروز وزش باد نسبتا شدید به همراه خیزش گرد و خاک و بارش باران در برخی از مناطق استان پدیده غالب است.

او افزود:امروز شدت وزش باد در مناطق شمالی و شرقی بیشتر می‌شود و وقوع طوفان در سطح استان و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

سلاجقه با اعلام اینکه به غیر از مناطق شمالی در باقی نقاط امروز وفردا بارش باران داریم اظهار کرد: آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلا‌ها وطغیان رودخانه ها‌ی فصلی دور از انتظار نیست.

او بیان کرد: رانندگانی که قصد تردد از محور‌های مواصلاتی استان کرمان در این دور روز دارند بخصوص کرمان_سیستان و بلوچستان، کرمان –یزد، شهداد- نهبندان و جاده‌های جنوبی، با احتیاط برانند و از شرایط جاده‌ها باخبر باشند.

سلاجقه با اشاره به اینکه این شرایط جوی تا صبح چهارشنبه در استان حاکم است گفت: از روز چهارشنبه کاهش دما در استان داریم.

او با اعلام اینکه بر اثر طوفان شکستگی درختان، گلخانه‌ها و نهالستان‌ها دور از انتظار نیست افزود: هم استانی‌ها مراقب باشند میزان خسارت به حداقل برسد.

او اظهار کرد: در حالی که فهرج در ۲۴ ساعته گذشته با ۳۱ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را پشت سر گذاشته لاله زار با یک درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۸ درجه‌ی سانتیگراد اعلام و تصریح کرد: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42254
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.