افزایش نگران‌کننده آمار کرونا در انار | 27 مبتلا در 3 روز گذشته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: شیوع بیماری کرونا در کل کشو روند نزولی را دارد امّا افزایش آمار در امین شهر انار نگران کننده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تعداد کل مبتلایان این دانشگاه به مرز 100 نفر رسید.

از ابتدای اسفند تاکنون در رفسنجان 66 و در انار 31 مبتلای قطعی به کرونا گزارش‌شده است.

نکته قابل‌توجه در روزها اخیر افزایش ناگهانی آمار ابتلای شهرستان انار است.

در سه روز گذشته 27 مبتلای جدید در شهرستان انار گزارش‌شده است به‌طوری‌که در نهم اردیبهشت 7 نفر، دهم 11 نفر و در یازدهم 9 نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها بیشتر موارد ابتلای جدید خانوادگی و در اثر حضور در مهمانی‌ها است.

رسانه های محلی امروز از بسته شدن ورودی امین شهر انار خبر دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جلسه مقابله با ویروس کرونا در فرمانداری انار اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا در کل کشو روند نزولی را دارد که در استان و شهرستان هم همین انتظار راداریم امّا افزایش آمار در امین شهر انار نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه رفتار ویروس کووید 19 ناشناخته است بیان کرد: اگر کسی دچار بیماری آنفلوآنزا شود بلافاصله علائم آن مشاهده می‌شود امّا در کووید 19 ممکن است دو هفته بعد علائم مشاهده شود.

جمالی زاده عنوان کرد:

نمونه گیری از موارد مشکوک در امین شهر انار و شهرستان های رفسنجان و انار تا زمانی که موارد مثبت پیدا شوند ادامه دارد.

وی توصیه کرد: علاوه بر رعایت توصیه های وزارت بهداشت در مهار کرونا، ضمن شناسایی بیماران و افرادی که آلوده به این ویروس هستند و به مراکز مراجعه می کنند باید افرادی هم که آلوده هستند امّا مراجعه نمی کنند هم شناسایی شوند به ویژه جوانان که امکان دارد با دید و بازدید و سرزدن به مادربزرگ و پدربزرگ باعث آلوده شدن آن ها و یا کسانی شوند که بیماری زمینه ای دارند و به همین دلیل تمام موارد مثبت را باید پیدا کنیم.

دکتر جمالی زاده بیان کرد: وقتی یک بیمار مثبت داشته باشیم باید حلقه های ارتباطی این فرد را جهت پیشگیری از شیوع بیماری پیدا کنیم؛ خوشبختانه راه اندازی ازمایشگاه به ما کمک کننده است و سریع بیماریابی می کنیم.

وی ادامه داد: موضوع بعدی بیماریابی خانه به خانه است این کار باید ادامه پیدا کند تا مطمئن شویم زنجیره انتقال قطع شده است لذا محدود به امین شهر هم نباید شود در شهرستان انار هم نمونه ها را باید بگیریم.

جمالی زاده کار دیگر در مهار بیاری کرونا محدود کردن رفت و آمدها عنوان و تصریح کرد: ارتباط امین شهر با دیگر شهرها محدود شود و مردم انار قرنطینه باشند؛ ارتباط انار باید به سمت نوق، محدود شود تا در نوق گرفتاری ایجاد نشود.

وی گفت: همچنین در پست قرنطینه ای نیاز به تب سنجی نیست در انجا نظارت باید باشد و عمده انرژی بر روی غربالگری کرونا به صورت خانه به خانه، انجام نمونه گیری و شناسایی افراد مبتلا، علامت دار و موارد مشکوک باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48452
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.