انتقال کرونا در جنوب کرمان خانگی است

مردم به دلیل استفاده از اسپیلت و کولرگازی در خانه و فضاهای محدود با عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی در منزل باعث انتقال ویروس می شوند

رییس علوم پزشکی جیرفت به« کرمان نو» گفت: متاسفانه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند و اگر به همین منوال بگذرد به مرحله قرمز وارد خواهیم شد. وی تصریح کرد: متاسفانه از بیست و سوم فروردین ماه به بعد که به دلیل اینکه محدودیت ها کاهش یافت شاهد افزایش مبتلایان در منطقه هستیم.

مکارم اضافه کرد: از اوایل اردیبهشت ماه تا آخر این ماه شاهد افزایش شش برابری مبتلایان نسبت به فروردین بودیم که نشان از تاخیر پیک این بیماری در منطقه دارد.

انتقال ویروس در جنوب به صورت خانگی است

وی می گوید: نوع زندگی در منطقه جنوب کرمان باعث شده تا انتقال ویروس در این منطقه به صورت خانگی باشد .

او اضافه کرد: مردم به دلیل استفاده از اسپیلت و کولرگازی در فضاهای محدود و عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی در منزل باعث انتقال ویروس می شوند.

وی جلسات خانوادگی و مهمانی ها را بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل های بهداشتی و قرنطینه دلیل مهمی برای قطع نشدن زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه جنوبی عنوان کرد.

مکارم تردد بالای بالای کامیون ها در جنوب را یکی دیگر از عوامل انتقال کروناویروس عنوان و افزود: راهداری باید در زمینه ضدعفونی کردن این کامیون ها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: هزار و ۱۰۰ نفر به علت بیماری حاد تنفسی از ابتدای شیوع این ویروس در سطح کشور در منطقه جنوب استان کرمان بستری شده اند که در حال حاضر بین ۶۰ تا ۷۰ نفر در بیمارستان های زیرمجموعه این دانشگاه بستری و تحت مراقبت هستند.

مردم کمک کنند تا ناقلان شناسایی شوند

رییس علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه ویروس کرونا در جنوب بومی شده است هشدار داد: تا زمانی که واکسن یا درمان قابل اتکایی برای این بیماری پیدا نشود شاهد باریکه ای از این بیماری در منطقه خواهیم بود.

مکارم عنوان کرد: اپیدمی کرونا بر روی مرگ و میر گروه های پرخطر فشار وارد می کند و آمارهای منطقه جنوب نشان می دهد ۳۴ درصد مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ کارمند، ۲۵ درصد خانه دار، ۱۹ درصد دارای شغل آزاد، ۱۰ درصد کشاورز، ۶ درصد بیکاران و ۵ درصد محصل و دانشجو بوده اند.

مکارم افزود: کرونا داشتن عیب نیست و مردم باید همکاری کنند تا با شناسایی افراد ناقل به این بیماری که دارای علائم هم نیستند زنجیره انتقال را بشکنیم.

وی خبر داد: از موارد قطعی مبتلا به کووید ۱۹، ۳۴ درصد متعلق به روستاها و ۶۶ درصد در مناطق شهری زندگی می کردند.

این مسوول تاکید کرد: از نظر سنی ۶۳ درصد مبتلایان قطعی به کرونا در جنوب استان کرمان بین گروه سنی ۳۰ تا ۵۹ سال بوده اند ضمن آنکه ۴۶ درصد موارد شناسایی شده خانم و ۵۴ درصد آقا بوده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50189
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.