ارائه خدمات حقوقی رایگان به کرمانی‌ها

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: به مناسبت هفته و روز وکیل مدافع، وکلا به مردم خدمات حقوقی رایگان ارائه می‌دهند.

علی خواجوئی راد، رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان بااشاره به اینکه وکالت یک فن است گفت: علاوه بر وکالت‌های معاضدتی بیشتر افراد در پرونده‌ها و دعاوی حقوقی وکیل می‌گیرند.

وی درخصوص نحوه برگزاری انتخاب هیات مدیران کانون وکلا افزود: انتخاب هیات مدیره کانون وکلای استان دوسال یک بار برگزار می‌شود امسال این انتخابات در ۲۵دی برگزار شد.

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان تصریح کرد: دراین انتخابات بالغ بر ۴۰۰نفر شرکت کننده وجود داشت و بااخذ بیشترین آراء ۵نفر به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

خواجوئی راد درادامه گفت: درساختار کانون وکلا اداره معاضدت وجود دارد که خدمات حقوقی رایگان ارائه می‌دهند و بخشی هم وظیفه آموزش و تربیت است برای افرادی که در آزمون قبول می‌شوند تا به مرحله صدور وکالت برسند.

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان درخصوص تخلفات مربوط به وکلا نیز افرود: درصورت مشاهده موارد تخلف کانون می‌تواند مجوز آن موسسه را ابطال کند و هیچ تخلفی از دید کانون پنهان نخواهد بود.

او بااشاره به نامگذاری هفته اول اسفند باعنوان وکیل مدافع تصریح کرد: استقلال کانون وکلای دادگستری به معنای این است که تخلفات و نحوه امور کار وکلا مستقل از دستگاه قضایی شود.

خواجوئی راد درخصوص فعالیت مهم دیگر کانون درزمینه وکالت تسخیری رایگان گفت: برخی از جرائم بدون حضور و داشتن وکیل دردادگاه میسر نیست و دادگاه مکلف است فردی که توانایی گرفتن وکیل ندارد برای آن وکیل درنظر بگیرد.

او بااشاره به مصاحله درصدی از پرونده‌ها به همت وکلا تصریح کرد: هم اکنون کانون وکلای دادگستری استان کرمان هزارو ۵۶۰عضو دارد.

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان بابیان اینکه برای نخستین بار امسال تمدید پروانه‌های وکلالت الکترونیکی انجام شد افزود: برای تمدید پروانه امسال فقط هزارو ۱۰۰ نفر پروانه خود را تمدید کردند که این موضوع نیاز به آسیب شناسی دارد.

خواجوئی راد درادامه بابیان اینکه برخی ازافراد وکیل نیستند، ولی خود را باعنوان وکیل معرفی می‌کنند اظهار کرد: درصدد فعال کردن کمیسیون ماده ۵۵ هستیم تا بااین افراد برخورد جدی شود.

درادامه مجید شعبانی، نائب رئیس کانون وکلای استان کرمان گفت:در دادرسی‌های فعلی هرچند تضمین و اجرای عدالت در درجه نخست از وظایف اصلی دادرسان دادگستری است، اما در این بین وظیفه مهم و مؤثری نیز برعهده وکلای دادگستری بوده و آن مساعدت، تعاون و همکاری با قضات برای تأمین همه‌جانبه عدالت در جامعه است.

او نقش وکلا را در پرونده‌های دادگستری مثبت ارزیابی کرد و گفت: نقش وکیل در حال حاضر به عنوان تضمینی برای امنیت قضایی به حساب می‌آید.

شعبانی برنامه‌های روز وکیل را تشریح کرد و گفت: تجدید میثاق با شهدا، ارائه معاضدت حقوقی رایگان در زندان و دادگستری، دیدار با مدیر کل دادگستری، حضور در گفت و گوی ویژه خبری و… ازجمله برنامه‌های پیش رو است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65248
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.