از نحوه تخصیص کارانه کرونا تا هشدار نسبت به افزایش دما و دورهمی‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وضعیت کرونا در جنوب کرمان را با شیب ملایم اعلام کرد و نسبت به افزایش دما و دورهمی ها نیز هشدار داد.

به گزارش «کرمان نو» به نقل از ایسنا دکتر”اصغر مکارم” با تشریح آخرین وضعیت کووید 19 در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: درحال حاضر با شیب ملایم کرونا روبه رو هستیم و تنها خطری تهدید کننده است، گرمی هواست که استفاده از وسایل سرمایشی بدون تهویه هوا و دورهمی‌های خانوادگی از عوامل سیر صعودی آمار مبتلایان به شمار می آیند.

وی رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را مورد تاکید قرار داد و افزود: علاوه بر موارد ذکر شده باید نسبت به باز کردن پنجره ها و چرخش هوا نیز توجه شود.

مکارم استفاده از ماسک را به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده تعبیر کرد و گفت: انتظار است همانگونه استفاده از ماسک به یک فرهنگ  تبدیل شده و از طرفی به تنهایی پاسخگو نیست، فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در ادامه اظهار کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود ریسک ابتلا به کرونا بالا می رود و شرکت در تجمعات عروسی، عزا و دورهمی های خانوادگی به صرف استفاده از ماسک و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی یک دلخوشی است و پیشگیرانه نخواهد بود .

وی با اشاره به نحوه پرداخت کارانه کرونا گفت: تخصیص کارانه کرونا منصفانه و طبق ابلاغیه وزارت بهداشت انجام می شود و کسانی که ارتباط مستقیم و یا بیشترین تماس کاری را با مبتلایان و بخش های کرونا دارند در اولویت هستند و بخشی هم در اختیار مدیر مجموعه است.

مکارم کارکنان آی سی یو، فوریت ها و پرسنل مراکز 16 ساعته را از جمله گروه هایی عنوان کرد که در اولویت پرداخت کارانه هستند و گفت: کدهایی که بیشترین تماس را با مبتلایان دارند تعریف شده هستند.

وی در پاسخ به برخی گلایه مندی ها نسبت به نحوه پرداخت کارانه کرونا گفت‌: همه کادر بهداشت و درمان پای کار بودند اما کسانی اعتراض دارند که در درمان و حضور در بخش های کرونا نقشی نداشتند و کسانی بیشترین تماس را با بیماران دارند در اولویت دریافت کارانه قرار دارند و اگر سوپروازیرها در بخش های خاص کار می کنند شامل افراد اولویت دار هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66317
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.