کلاهبرداری با عنوان کارت خرید سهام عدالت!

رئیس پلیس فتای استان کرمان در مورد هر گونه کلاهبرداری با عنوان کارت اعتباری سهام عدالت هشدار داد.

به گزارش کرمان نو، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: با اعلام دولت مبنی بر صدور کارت خرید اعتباری سهام عدالت، کلاهبرداران سایبری از این موضوع سوء استفاده کرده و با روش‌های مختلف سعی در فریب شهروندان دارند.

او افزود: شیادان سایبری با ارسال پیام‌هایی با عناوین مرتبط با کارت اعتباری سهام عدالت که حاوی لینک های جعلی هستند از شهروندان می‌خواهند برای ثبت‌نام کارت اعتباری بر روی لینک آلوده کلیک کنند.

سرهنگ یادگارنژاد تصریح کرد: در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک، شهروندان به سایت جعلی که بسیار مشابه سایت اصلی است، متصل می شوند که در نهایت به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت از حساب آن‌ها منتهی می‌شود.

او بیان کرد: شهروندان برای کسب اطلاعات و اخبار مورد نیاز خود در زمینه سهام عدالت و صدور کارت اعتباری، فقط از رسانه‌های رسمی و معتبر اطلاع کسب کنند و هیچ‌گاه به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی از قبیل ثبت نام کارت خرید سهام عدالت، ثبت نام وام یارانه و یا سبد معیشتی منتشر می‌شود، توجه نکنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمان تصریح کرد: طبق اعلام مسئولان کشوری، برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت به هیچ وجه نیازی به مراجعه حضوری نیست و کلیه اقدامات لازم در برنامه‌های موبایلی بانک ملی و تجارت انجام خواهد گرفت و شهروندان برای ثبت درخواست باید از طریق برنامه‌های رسمی این ۲ بانک، درخواست خود را ثبت کرده و از ورود به سایت‌های مشابه که از سوی کلاهبرداران طراحی شده است، بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با تاکید بر هوشیاری شهروندان نسبت به پیامک‌هایی که از شماره‌های ناشناس دریافت می‌کنند، گفت: هموطنان می‌توانند برای دریافت اطلاعات، هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس فتا به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک نیز گزارش خود را در بخش فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به ما اطلاع دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69295
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.