جاعل اسناد قضایی و ملکی در کرمان دستگیر شد| جعل سند در کرمان و هرمزگان

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از دستگیری جاعل اسناد قضایی و ملکی خبر داد و گفت: این جاعل حرفه‌ای ۴۷ ساله با جعل اوراق قضایی، مهر و امضاء قضات اقدام به جعل اسناد قضایی می‌کرده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، علی شفیعی  امروز چهارم خردادماه از دستگیری جاعل اسناد قضایی و ملکی خبر داد و عنوان کرد: این جاعل حرفه‌ای ۴۷ ساله با جعل اوراق قضایی، مهر و امضاء قضات اقدام به جعل اسناد قضایی و در مواردی اسناد مربوط به نهادهای امنیتی و انتظامی را نیز جعل کرده است.

وی با اشاره به اینکه کار شناسایی این جاعل پس از دریافت گزارشات مردمی و دقت نظر حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد استان کرمان انجام شده، بیان کرد: این جاعل در استان‌های کرمان و هرمزگان و شهرستان جیرفت فعال بوده که با سوءاستفاده از سادگی مردم اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کرده است.

شفیعی با اشاره به اینکه پس از صدور دستورات قضایی و اجرای اقدامات فنی و اطلاعاتی محل اختفاء و استقرار این فرد شناسایی شد، عنوان کرد: نیروهای حفاظت و اطلاعات دادگستری و نیز ثبت اسناد و املاک استان کرمان در تحقیقات اولیه پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی، جاعل را شناسایی و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی، مخفیگاه وی را پیدا کردند و نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که قصد فرار داشت، در شهر کرمان دستگیر شد.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه پرونده این جاعل در شعبه اول بازپرسی در حال رسیدگی است، گفت: تاکنون در جریان این پرونده یک نفر دستگیر شده و کار شناسایی همدستان احتمالی وی نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به کشف بخش زیادی از ادوات جعل و اسناد جعلی آماده توسط این جاعل، اظهار کرد: وی در جریان دستگیری خود تلاش داشت که اسناد و مدارک ارتکاب جرم را از بین ببرد که موفق نبود.

شفیعی ادامه داد: این فرد در جریان اقدامات غیرقانونی خود مبالغ هنگفتی را از افراد دریافت کرده که کار شناسایی مالباختگان نیز در دست انجام است.

وی با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه بر شناسایی و برخورد با فساد، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که مردم با استفاده از سامانه‌های آنلاین و به روز فعال شده در قوه قضاییه از جمله سامانه‌های «تصدیق اصالت سند مالکیت» و «تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی» نسبت به دریافت اصالت اسناد اقدام کنند.

شفیعی تصریح کرد: مردم می‌توانند گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۵۸۰، یا با شماره تلفن ۳۱۲۲۶۳۳۹ و یا با مراجعه حضوری به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان ارائه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71353
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.