محله تاریخی ادیان رفسنجان احیا می‌شود

شهردار رفسنجان از احیای محله تاریخی ادیان در این شهر با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: طراحی و بازآفرینی محله همزیستی ادیان با هدف جذب گردشگر و باز زنده سازی تاریخچه اقلیت‌های مذهبی در رفسنجان انجام می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمد مختاری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در بازدید از احیای محله تاریخی ادیان در رفسنجان افزود: شهر رفسنجان از قدمت و جایگاه تاریخی ویژه ای برخوردار است و ابنیه تاریخی فراوانی در این شهر وجود دارد.

وی اظهار داشت: حضور پیروان ادیان از گذشته های دور در رفسنجان نشان دهنده این است که مردم این خطه همزیستی مسالمت آمیزی با سایر ادیان و مذاهب داشته و دارند.

مختاری ادامه داد: امروزه فضاهای شهری به عنوان محور اصلی رویدادها و اجتماعات بشری نقش مؤثری در تعاملات شهروندان دارند که می توان با ساماندهی و احیای آن ها در قالب طرح های گردشگری زمینه برخورداری تمام اقشار جامعه از سیمای شهری فراهم کرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی محله ادیان در ضلع شرقی خیابان انقلاب (فردوس)، تصریح کرد: این پروژه دارای بافت ترکیبی بوده و شامل المان مرکزی، آبنما و مکعب هایی با نماد ادیان در محل اصلی طرح و منقش به آیاتی از کلام الله مجید است.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه پروژه مذکور با محوریت المان مرکزی که تداعی کننده دین اسلام و مظهر عطوفت، سازش، پاکی و صفا است، طراحی شده است، گفت: طراح در این پروژه تلاش کرده ضمن نمایش وحدت ادیان، نقش تفکر شیعه را در آن به درستی نمایان سازد.

وی برآورد ریالی پروژه را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پروژه همزیستی ادیان اقدامی منحصر به فرد و خاص است که ضمن خلق اثر تاریخی و ماندگار حس زیبایی شناسی به مخاطب را القا می کند.

مختاری خاطرنشان کرد: این پروژه به دلیل دسترسی به خیابان های مرکزی شهر و بازار اصلی و تاریخی رفسنجان امکان حضور و بازدید مسافران و گردشگران از این محله را به وجود می آورد.

شهرداری رفسنجان جمعیت بالای ۱۵۰ هزار نفری این شهر را پوشش می دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72463
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.