مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد


شروع آموزش حضوری در مدارس متوسطه اول از ابتدای آذرماه

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش از شروع آموزش حضوری در مدارس متوسطه اول سراسر کشور از اول آذرماه خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، «مرضیه مسگرزاده» امروز ۲۶ آبان ماه در نشست تخصصی با مدیران مدارس متوسطه استان کرمان در بستر شبکه شاد با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در روند یاددهی و یادگیری اظهار کرد: مدیران مدارس  بیشترین زحمت را در شرایط کنونی متحمل شدند و در تسهیل روند آموزش نقش موثری داشتند.

وی افزود: سال تحصیلی جدید بر طبق دستورالعمل های ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش به صورت تدریجی و آرام با ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری آغاز شده و از  ابتدای مهرماه مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کم و کارگاه های عملی مهارتی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش فعالیت خود را به صورت حضوری آغار کرده اند.

مسگرزاده از الگوی تعالی مدیریت مدرسه به عنوان  یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش نام برد و افزود:  توجه به سلامت روحی، روانی و جسمانی دانش آموزان در زمینه پیگیری آموزش  به صورت حضوری ضرورتی انکارناپذیر است.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در مدارس ضروری است و مدیران مدارس باید تمهیدات لازم را جهت پیگیری آموزش به صورت حضوری از اول آذر ماه انجام دهند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر ضدعفونی نمودن منظم  مدارس، تهیه مواد بهداشتی جهت ضدعفونی نمودن فضای مدرسه، تهیه مواد بهداشتی برای دانش آموزان در کلاس درس و برنامه ریزی منظم برای نحوه حضور دانش آموزان به صورت گروه بندی شده بر اساس شرایط مدرسه تاکید کرد و گفت: تصمیم گیری در خصوص نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه بر عهده شورای مدرسه براساس امکانات و شرایط موجود است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه مدیران مدارس باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که سلامت جسمانی دانش آموزان در این روند حفظ شود.

مسگرزاده با بیان اینکه در تمامی مدارس متوسطه دوره دوم از ۱۵ آبان ماه آموزش به صورت حضوری پیگیری می شود، گفت: تحت هر شرایطی آموزش در مدارس متوسطه دوره اول نیز از اول آذرماه به صورت حضوری پیگیری خواهد شد و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که حتی یک دانش آموز از تحصیل باز نماند.

وی با بیان اینکه واکسینه شدن دانش آموزان شرط بازگشایی مدارس و فعال شدن آموزش حضوری نیست، گفت: طبق قانون وقتی تعداد اکثریتی از دانش‌آموزان واکسن زدند ایمنی لازم ایجاد می‌شود و این موضوع تا حد قابل قبولی در دنیا پذیرفته شده است.

مسگرزاده بیان کرد: بر اساس بررسی دریافت واکسن کرونا ضرورری است و باید دانش آموزان و اولیا آنها، فرهنگیان و رانندگان سرویس مدارس را جهت واکسینه شدن تشویق کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: در زمینه الگوی تعالی  مدیریت مدرسه هر چقدر بیشتر بدانیم  بهتر است و در زمینه مدیریت بهینه، افزایش کارآیی و اثربخشی در مدرسه موثر است، زیرا تمامی فعالیت‌ها، مأموریت‌ها و وظایف یک مدرسه در این الگو مورد توجه قرار گرفته و در آن به تمامی ارکان مدرسه توجه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80026
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.