برگزاری نخستین رویداد فرهنگی، اجتماعی محله محور در شهر کرمان

معاون فرهنگی شهردار کرمان از برگزاری نخستین رویداد فرهنگی، اجتماعی محله محور در شهر کرمان با عنوان چای‌نبات خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا شیخ‌شعاعی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: نخستین رویداد فرهنگی، اجتماعی محله محور با عنوان «چای‌نبات» با شعار «بر هر درد بی‌درمان دواست»، از تاریخ پانزدهم آذرماه تا بیست‌وسوم دی‌ماه ۱۴۰۰ با هدف احیای هویت محله‌ای و جلب مشارکت‌های مردمی، به‌خصوص جوانان در مدیریت شهری در شهر کرمان برگزار می‌شود.

او افزود: در این رویداد فرهنگی‌، اجتماعی، شرکت‌کنندگان با روایتِ خلاقانه مسئله محله خود با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان نهایی از تاریخ نهم دی‌ماه وارد بخش اصلی رویداد خواهند شد.

شیخ شعاعی ادامه داد: در بخش اصلی رویداد، رقابت‌کنندگان پس از شرکت در کارگاه‌های آموزشی با همراهی و همیاری راهبر (منتور) مختص به خود، محصول نهایی خود را تا تاریخ هجدهم دی‌ماه به دبیرخانه رویداد تحویل خواهند داد.

او مهلت ثبت‌نام در این رویداد را از تاریخ پانزدهم تا سی‌ام آذرماه ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: داوطلبان می‌توانند با ارسال عدد «۱» به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۳۶۳ و دریافت لینک ثبت‌نام، در رویداد «چای‌نبات» شرکت کنند.

معاون فرهنگی شهردار کرمان افزود: داوطلبان پس از دریافت لینک و وارد شدن در سامانه ثبت‌نام، پس از ثبت اطلاعات فردی، ایده خود را هم در قالب ۴۰۰ کاراکتر (حدود ۱۰۰ کلمه) ارائه خواهند داد که مرحله اول رویداد، براساس ارزیابی همین ایده‌ها انجام خواهد شد.

او بیان کرد: شرکت‌کنندگان پس از ورود به سامانه ثبت‌نام، در مرحله آخر، با ثبتِ مسئله و ایده روایت‌مسئله در محله خود مورد ارزیابی اولیه قرار خواهند گرفت و تنها کسانی به بخش اصلی رویداد و رقابت راه خواهند یافت که امتیازِ کافی در بخش ارائه مسئله و ایده روایت در محله خود را دریافت کرده باشند.

او  ادامه داد: برای مثال، فردی که مسئله سگ‌های ولگرد در شهرک «شهید همت» (صنعتی) را در قالب روایی قابل قبولی مطرح می‌کند، می‌تواند به بخش اصلی رویداد که از یکم تا ۲۶ دی‌ماه برگزار می‌شود، راه پیدا کند.

معاون فرهنگی شهردار کرمان بیان کرد: مشارکتِ گروهی در این رویداد امتیازِ مضاعف خواهد داشت و شرکت‌کنندگان گروهی، کاملا متفاوت ارزیابی خواهند شد؛ اما این موضوع، شرط حضور در رویداد نیست.

او در خصوص مراحل رویداد گفت: ثبت‌نام و ثبتِ مسئله و ایده (مسئله و روایتِ خلاقانه و نوآورانه، به‌صورت محله‌محور) در سامانه: https://survey.porsline.ir/s/LNoHJHr، ارزیابی اولیه و انتخاب افراد  برگزیده از سوی هیئت ارزیابی دبیرخانه رویداد برای شرکت در بخش اصلی رویداد، دسته‌بندی برگزیدگان براساس محله و مسئله و آغازِ مرحله میدانی و اصلیِ رویداد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی (مسئله‌شناسی و روایت)، منتورینگ و راهبریِ شرکت‌کنندگان برای انجام گام‌های مسئله‌شناسی و روایت، ارائه محصولات و خروجی‌های نهایی در قالب‌ متن، کلیپ، پادکست، گزارشِ خبری وغیره، ارزیابی و داوری نهایی و برگزاری اختتامیه و اهدای جوایز با حضور نخبگان و مسئولان استانی و شهری، مراحل برگزاری این رویداد خواهد بود.

او درخصوص جوایز این رویداد گفت: جوایز رویداد به این شرح خواهند بود: به سه نفر اول  ۵ میلیون تومان، به  سه نفر دوم ۳ میلیون تومان و به سه نفر سوم ۲ میلیون تومان اهدا خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81346
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.