پیمانکار پروژه میدان ارگ: در صورت تامین اعتبار تا 22 بهمن ماه میدان ارگ را تمام خواهیم کرد/شهردار کرمان: به هر قیمتی تامین اعتبار را انجام خواهیم داد

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث فرهنگی شورای شهر کرمان به پروژه پیاده‌راه سازی میدان ارگ که یکی از پروژه‌ها مهم شهری حال حاضر شهر کرمان است و حال یک سال است که آغاز شده و روند رشد نسبتا کندی داشته است؛ اشاره کرد و گفت: با پیمانکار این پروژه دیدار کردند و گفته است در صورت تامین اعتبار به موقع تا 22 بهمن پروژه را تحویل خواهد داد.

شهردار کرمان هم می‌گوید که پیش از این، به پیمانکار گفته‌ایم که 15 اسفندماه، هیچ اثری از کارگاه عملیات این پروژه نباید در میدان باشد.
شعرباف‌تبریزی همچنین افزود: در پرداخت صورت وضعیت، این پیمانکار به نسبت دیگر پیمانکاران شهرداری بسیار جلو است و پرداخت‌های خوبی به او انجام شده است.
به گزارش کرمان‌نو، دوشنبه ششم دی‌‌ماه، در جلسه‌ی عمومی شورای شهر کرمان، ایرانمنش عضو شورای شهر درخصوص تاخیر در اجرای پروژه میدان ارگ گفت: در بازدید میدانی که هفته پیش داشتیم و جلسه‌ای که با پیمانکار برگزار کردیم، ایشان گلایه‌هایی داشت از جمله اینکه قرارداد تمدید نیست و پول به‌موقع پرداخت نشده است.»َ
ایرانمنش با بیان اینکه خیلی از مواردی که ایشان می‌گفت، براساس قرارداد، درست نبود، ادامه داد: «در جلسه، قرار نهایی بر این شد که یک‌سری کارها را شهرداری انجام دهد و یک‌سری تعهدات را پیمانکار متقبل شد از جمله اینکه تا میدان ارگ قبل از سال جدید به بهره‌برداری برسد.»
وی گفت: «یک موضوع تمدید قرارداد پیمانکار بود که قرار شد ظرف یک هفته صورت گیرد، برای پرداخت‌ها، مبلغی را قرار بود این هفته شهرداری بپردازد و وقتی صورت حساب بعدی رسید، ظرف ده روز پرداخته شود».
وی اظهار کرد: «همچنین، قرار شد نقشه‌های مورد تایید شهرداری ارائه شود و پیمانکار متعهد شد 50 درصد مصالح را در همین هفته کنار پروژه تخلیه کند. چون نگرانی بود که پولی داده می‌شود در این پروژه هزینه نشود.»
ایرانمنش افزود: «پیمانکار هم تعهد داد تا 22 بهمن‌ماه کار را تحویل دهد و امیدوارم به این قول عمل کند.»
شهردار کرمان نیز با بیان اینکه در پرداخت صورت وضعیت، این پیمانکار به نسبت دیگر پیمانکاران بسیار جلو است و پرداخت‌های خوبی به او انجام شده است، اظهار کرد: «از ایشان خواستیم با توجه به حساسیت پروژه زمان‌بندی دقیق آن را اعلام کند. ما وظیفه‌ای برای خرید مصالح نداریم، باید خود پیمانکار مصالح را تخلیه کند و زمان‌بندی را اعلام کند و ما براین اساس، حاضر به تمدید قرارداد هستیم.»
سعید شعرباف‌تبریزی افزود: «پیمانکار قبلا از ما خواسته بود مصالح را تامین کنیم .چون وظیفه‌ و تعهد شهرداری نبوده، چنین اقدامی صورت نگرفت.»
وی گفت: «پیمانکار اعلام کرده که قبل از سال جدید، بخش وسط میدان را تمام می‌کند.»
وی ادامه داد: «به پیمانکار گفته‌ایم که از 15 اسفندماه نباید کارگاه ساختمانی در میدان برقرار باشد. زمان‌بندی که به ما داد، تا 15 اسفندماه کل میدان را انجام نمی‌دهد. حالا درباره‌ی قول جدیدی که به شورای شهر داده، بررسی می‌کنم که آیا نیرو اضافه کرده است؟.»
شهردار اظهار کرد: «ما به‌عنوان شهرداری تزریق مالی را به هر قیمتی انجام می‌دهیم اما پیمانکار هم باید به همه‌ی تعهدات خود در موعد مقرر عمل کند.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82255
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.