سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمان:


پیگیر رفع مشکلات معافیت مالیاتی خودروسازان درچارچوب قانون خواهیم بود

کرمان نو-ٰسرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمان، ایجاد فضای اعتماد در میان مؤدیان مالیاتی را بر پایه تعامل دوسویه مهم برشمرد و گفت: در چارچوب قانون حداکثر تلاش خود را در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و معافیت های مالیاتی خودروسازان خواهیم کرد.

حمید زینل پور روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه های خودروسازی کرمان موتور و مدیران خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در گفت و گو با خبرنگار کرمان نو گفت: بدون شک مالیات را باید به عنوان یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار در کشور دانست.

او تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در بخش تولید و در چارچوب قوانین و مقررات در بحث معافیت های مالیاتی که به صورت قانونی به شرکت های خودروسازی تعلق می گیرد راهنمای مؤدیان باشیم.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمان ادامه داد: با حمایت از تولید در این منطقه نیز توسعه ایجاد خواهد شد و سرمایه گذاری انجام خواهد گرفت همچنین باید کار را برای فعالان اقتصادی تسهیل کنیم تا به حق قانونی خود برسند.

زینل پور تاکیدکرد: مالیات به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت همواره در برنامه‌های توسعه جایگاه ویژه‌ای داشته و اداره امور مالیاتی سازمانی است که باید بودجه دولت را در چارچوب قوانین تامین کند .

او تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی یکسری معافیت های قانونی مخصوص به خود را دارد و یکی از مشکلات کارخانه های خودروسازی معافیت های مربوط به مناطق کمترتوسعه یافته است.

او ادامه داد: اگر این منطقه جزو مناطق کمترتوسعه یافته تلقی شود خودروسازان می توانند از ۵۰ درصد معافیت مالیات بر حقوق استفاده کنند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمان اظهار داشت: یکسری از تقسیمات کشوری تغییر یافته و اگر در تقسیمات جدید منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به عنوان منطقه کمترتوسعه یافته تلقی شده باشد می تواند از ۵۰ درصد معافیت مالیاتی بخش حقوق استفاده کنند و همچنین مدت زمان معافیت ها در مناطق کمترتوسعه یافته نیز بیشتر است.

او خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال بر تولید تاکید دارند و اداره امور مالیاتی نیز سعی دارد آنچه به نفع تولید کننده است و قانون نیز اجازه می دهد در آن مسیر حرکت کند .

به گزارش کرمان نو، عمده ترین تولیدات منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید خودرو و قطعات خودرو است و ارگ جدید امروزه به عنوان قطب صنعت خودروسازی کشور مطرح است .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87582
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.