مدیرعامل انجمن خیریه یاس درخواست حمایت کرد


۴۰ میلیارد تومان نیاز ۲ پروژه بزرگ درمان بیماران سرطانی جنوب شرق ایران در کرمان

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان با طلب درخواست از خیران و مردم برای تکمیل ۲ پروژه مهم و حیاتی رادیوتراپی و شیمی‌درمانی در شهر کرمان گفت: تکمیل این ۲ طرح بزرگ که در نوع خود در کشور نیز کم نظیر است دستکم به ۴۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدرضا بهرامی چهارشنبه‌شب در مراسم جشن تولد ۱۳ سالگی خیریه یاس کرمان و آیین تجلیل از همراهان و یاران این خیریه افزود: این پروژه ها بشدت برای تکمیل چرخه درمان بیماران سرطانی استان کرمان ضروری است.

وی مجموع ارزش ریالی پروژه های درمانی در دست اجرای این انجمن در زمان کنونی را افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: با توجه به کمبود زیرساخت ها برای درمان بیماران سرطانی، بشدت نیازمند کمک برای تکمیل این پروژه ها هستیم؛ این پروژه ها پس از بهره برداری در اختیار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد و خدمات رسانی آن به بیماران با تعرفه دولتی و برای بیماران نیازمند نیز با تعرفه خیریه یا رایگان خواهد بود.

بهرامی با اشاره به اینکه شمار بیماران بی بضاعت سرطانی زیرپوشش های حمایتی این مجموعه اینک حدود ۶ هزار نفر از شهروندان استان کرمان یا استان های همجوار مانند سیستان و بلوچستان می رسد تاکید کرد:  اگر به همت خیران بودجه موردنیاز تامین شود تا پایان سال جاری تمامی طرح های یاس را به بهره برداری می رسانیم.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان ابراز داشت: پوشش های انجمن خیریه یاس برای نیازمندان غیر از بحث درمان و بستری شامل تهیه و تامین سبد کالا و بسته های تحصیلی، اقدامات حمایتی در روستاها و نیز تامین محل اسکان بیماران و همراهان آنان با دو وعده رایگان روزانه غذایی است.

وی با بیان اینکه خیریه یاس در زیرساخت ها کارهای بزرگی انجام داده است گفت: این خیریه یک مهمانسرا با ۲۵ اتاق و ۶۰ تخت در بلوار ۲۲ بهمن به بهره برداری رسانده، همچنین پروژه رادیوتراپی با همکاری جهاد نصر ۸۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دستگاه های آن خریداری شده است.

بهرامی عنوان کرد: بخش آنکولوژی بیمارستان افضلی پور را در یکهزار و ۳۵۰ متر مربع و ۴۸ تخت احداث کرده‌ایم؛ یک‌مرکز درمانی با یکهزار و ۵۰۰ متر و ۵۰ تخت، مراحل اجرایی خود را می‌گذراند، ضمن اینکه احداث آزمایشگاه تخصصی در بیمارستان افضلی پور با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان تابستان امسال اجرایی و آماده تجهیز می‌شود.

وی افزود: ساختمان نخستین مرکز غربالگری خون ایران توسط کارنما خیر کرمانی در اختیار خیریه یاس قرار گرفته که در ماه آینده بهره برداری می شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان ادامه داد: این استان در بخش شیمی درمانی کمبود دارد و اکنون ‌وضعیت بیماران در بیمارستان اسفناک و شلوغ است؛ باوجود اینکه سرطان روزانه شایع و بیشتر می‌شود، استان کرمان زیرساخت کافی برای درمان آن را ندارد.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی ساخت مرکز شیمی درمانی با همکاری خانواده مرتضی ملکی(برادر مرحوم مصطفی ملکی که به علت سرطان درگذشته ا ست) خیر کرمانی آغاز شده که تامین تجهیزات آن با خیریه یاس و بهره برداری از آن با دانشگاه علوم پزشکی است که خدمات آن با تعرفه دولتی یا خیریه محاسبه می شود.

خیریه‌ها بازوان توانمند دولت در خدمات‌رسانی

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این آیین گفت: خیریه‌ها بازوان پرتوان دولت در ارائه خدمات به جامعه هستند و نقطه عطف این حوزه در کرمان خیریه یاس است که اثرات نیک فعالیت های خیر آن در زمان حال و آینده در جامعه مشاهده می شود.

دکتر پیام خزائلی افزود: در روایات و آیات نیز بر مشارکت تاکید شده و برای آغاز امور خیریه، هسته‌ای مرکزی لازم است که ۱۳ سال پیش با فکر بلند انجمن خیریه یاس، نقطه ای برای کاری بزرگ در حمایت از بیماران سرطانی استان گذاشته شد.

وی ابراز داشت: یکی از سخت ترین بیماری های پرهزینه که دشواری هایی در امکان بهبودی دارد، سرطان است لذا تاسیس چنین خیریه ای برای درمان این بیماران با این هدف بلند قابل قدردانی است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: وظیفه نهادهایی که در ساختار دولت قرار دارند، حمایت قانونی از خیران است زیرا این افراد از وقت، انرژی و آبروی خود می گذرند که چنین کار بزرگی را انجام دهند.

کارهای بزرگ خیریه یاس در حمایت از بیماران سرطانی

وی تصریح کرد: کارنامه ۱۳ ساله خیریه یاس نشان می دهد که کارهای بزرگی در این مرکز انجام شده و در این زمینه می توان به آمار بیماران بهبود یافته و ساخت بخش آنکولوژی در بیمارستان افضلی پور اشاره کرد که ظرفیت این مرکز پس از احداث، بسرعت به ضریب اشغال ۱۰۰ درصد رسید و به این معنی است که بشدت در استان نیاز بود.

خزائلی افزود: این ضریب اشغال سبب آغاز عملیات اجرایی پروژه آنکولوژی ۲ شد که این طرح نیز جز با حمایت انجمن خیریه یاس مقدور نبود؛ این خیریه کمک ها و بسته های‌حمایتی و آموزشی زیادی دارد. ساخت مهمانپذیر برای همراهان بیمار و سایر موارد مورد نیاز استان بود لذا بانیان این خیریه برای درمان بیماران سرطانی باید قدردانی شوند.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان نهاد سیاستگذار حمایت قاطعانه و کامل خود را از همه بنیادهای خیریه اعلام می‌کند زیرا این خیریه‌ها برای تامین رفاه و درمان استان فعالیت می کند لذا نظرات مشاوره ای و حمایتی ما در کنار آنها خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: خیریه یاس کرمان علاوه بر فعالیت های درمانی، از نظرات آینده پژوهان نیز استفاده می‌کند که افق های روشنی پیش روی این استان قرار خواهد داد.

آموزش برای پیشگیری از ابتلا به سرطان ضروری

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خیریه یاس در حوزه آموزش و پیشگیری از سرطان و در حوزه عوامل موثر آن نیز فعالیت کند زیرا درمان بیماران سرطانی اولویت اول این خیریه است اما آموزش افراد برای پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز ضروری است.

وی ابراز داشت: مصرف بیش از حد دخانیات و غذاهای نامناسب، سموم و دفع آفات نباتی هم موجب افزایش ضریب ابتلا به سرطان می شود.

خزائلی افزود: امید می رود خیریه یاس در بهداشت و پیشگیری نیز حضور فعال داشته باشد و با حضور متفکران بنیاد خیریه یاس در زمینه جمع آوری و کنترل داروهای شیمی درمانی و فرهنگ سازی برای توجه مسایل زیست محیطی کار شود.

نیاز مرکز رادیوتراپی خیریه یاس به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار

رییس هیات مدیره انجمن خیریه یاس کرمان نیز گفت: خیریه یاس چیزی جز حمایت بی دریغ شما مردم کرمان از بیماران و نیازمندان نیست و پروژه های عمرانی خیریه نشان ز اخلاص مسئولان خیریه دارد.

علی اکبر حقدوست افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم گاهی با توجه به اعتبارات، این حجم پروژه عمرانی را نمی تواند آغاز کند؛ این خیریه در بخش رادیوتراپی ۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده و اتمام این پروژه به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی عنوان کرد: بیمارستان افضلی پور تنها مرکز رادیوتراپی ماست لذا تجهیزات مورد نیاز پروژه رادیولوژی خیریه یاس کرمان تامین و ۸۵ درصد از ساختمان آن نیز اجرا شده است.

معاون سابق وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امیدواریم با کمک شما خیران مجموعه شیمی درمانی بیماران سرطانی نیز در کرمان بهره برداری شود افزود: بخش پیوند و خدمات در این مرکز بسیار بالاست که به مردم استان کرمان کمک بسیاری می کند.

وی تاکید کرد: اگر این مرکز نبود مردم باید برای درمان به خارج از استان می رفتند لذا امیدوارم این پروژه بسرعت بهره برداری شود.

یک نیت خیر

مادر مصطفی ملکی خیر کرمان نیز در این آیین گفت: پسرم سرطان داشت که در روند درمان او خیلی اذیت شدیم که پس از فوت فرزندم تصمیم گرفتیم دردهای ما را دیگر بیماران تجربه نکنند و خوشحالم خیریه یاس یک راه را پیش روی ما گذاشت تا زمین خود را برای ساخت مرکز شیمی درمانی اهدا کنیم.

همچنین در این آیین اعلام شد که مرکز رادیوتراپی کرمان پس از تکمیل پیشرفته ترین در جنوب شرق خواهد شد و این مرکز در بحث آموزش نیز پیشرو خواهد بود که بزودی به بهره برداری می رسد.

خیران کرمانی در این مراسم که با حضور ایرج خواجه امیری خواننده ایرانی و با اجرای باران نیکراه همراه بود در جوی صمیمی برای کمک به نیازهای عمرانی خیریه یاس اعلام آمادگی کردند؛ برخی خیران از پنج میلیارد تومان تا مبالغ کمتر را اعلام کردند، جشن گلریزان با اعلام آمادگی خیران برای کمک نیز برگزار و مراسم پس از تجلیل از خیرانی که در ۱۳ سال گذشته همراه این مجموعه بودند، با بریدن کیک تولد ۱۳ سالگی این خیریه تمام شد.

در این مراسم خیرانی که همه دارایی خود را به خیریه کمک کرده بودند تجلیل شدند؛ از جمله ۲ بانو که واحد مسکونی و همه دارایی خود را در اختیار خیریه گذاشته بودند.

خیران ضمن کمک ریالی، همچنین تامین نیازهای عمرانی این پروژه ها مثل سیمان، شن و …. را تقبل کردند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90070
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.