نوزدهمین شماره فصلنامه خوانش منتشر شد

اين فصلنامه از نيمه دوم دهه هشتاد آغاز به کار کرده است؛ شماره جديد خوانش با تغييراتي در ساختار و تحريريه منتشر مي‌شود. شوراي سردبير خوانش را بهناز صالحي، رضا زنگي‌آبادي و مهدي بهرامي بر عهده دارند و شمار زيادي از منتقدان، روزنامه‌نگاران و نويسندگان مطرح  با اين فصلنامه همکاري مي‌کنند.

مطالب اين شماره فصلنامه خوانش با يادداشتي آغاز مي‌شود و در ادامه پرونده‌ي مفصلي درباره نشر چشمه و حواشي آن دارد. که شامل مطالب زیر است.

مقاله‌اي تحليلي و مفصل از محمد بهرامي به عنوان «از پرسه در تهران تا سکونت در طويله‌هاي شمس‌آباد» در اين مقاله محمد بهرامي با نگاهي تحليلي پرفروش‌هاي نشر چشمه را بررسي مي‌کند.

در ادامه اين پرونده هم اين گفتگو در خصوص نشر چشمه با بهرنگ کياييان مدير دفتر انتشارات «نشرچشمه»، سئوالاتي در مورد حواشي و متن نشر چشمه با مهدي يزداني خرم سرويراستار نشر چشمه و  گفت وگو با يوسف انصاري به چاپ رسیده است.

بخش‌هاي ديگر اين شماره نيز به اين ترتيب است:

شعر

مسعود احمدي / مزدک پنجه‌اي/ شاهين شيرزادي/ ميناميرصادقي /  احسام سلطاني

آن سکستون / ترجمه مينا ميرصادقي

عصر متوسط‌ها و زيرمتوسط‌ها و شعر امروز ما /گفتگو با مسعود احمدي

داستان

1: آخرين تلاش من براي توضيح سرنوشت رامکنندهي شير / برندان متيوس / ترجمه: سينا عبدالرحيمي  2: واژگوني/ ناتاشا اميري  3: اقامت دائمي / مصطفي انصافي  4:سحر و گنجشکهاي باغ / صدرا پاريزي 5: يک روز از يک رودخانه / معصومه برنجکار  6: سرگل / مهرداد فروتن  7: حجم مرگ / زهرا نيچين

نگاهي به رمان کافورخانه نوشته زهرا ميمندي پاريزي / حامد حسيني پناه کرماني

معرفي کتاب

معرفي برخي از  آثار  داستاني چاپ شده در نيمه اول سال 1395 / ميلاد ظريف

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9495
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.