رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان:


برخی ایرادات میراث فرهنگی بنی اسراییلی‌ست

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان در رابطه با پرونده‌ی ملکی که در حریم آثار تاریخی ساخت‌ساز غیرقانونی داشته است گفت:« این ملک مشکل ضوابط میراثی دارد که البته برخی از ایرادات میراث فرهنگی بنی‌اسرییلی‌ست.»

به گزارش کرمان‌نو در نشست علنی روز دوشنبه ۲۴ مردادماه شورای شهر کرمان پرونده‌ای توسط منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مطرح شد. ظاهرا ملکی در خیابان سرباز طبقه دوم را با سقف شیروانی و بدون مجوز ساخته و حالا برای گرفتن انشعاب گاز نیاز به تایید شورای شهر داشته است.
ایرانمنش در این خصوص گفت:« با توجه به اینکه صاحب این ملک مشکلات زیادی دارد موافقت شود تا بتواند انشعاب گاز بگیرد.»
علیرضا نادری رئیس شورای شهر خطاب به ایرانمنش پرسید:« آیا این ملک به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته است؟ اگر رفته و کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه تعیین کرده است ما با تقسیط جریمه موافقیم اما اگر کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم تخریب دهد ما نمی‌توانیم کاری بکنیم.»
نادری افزود:« اگر این بنا مشکل استحکام داشته باشد و ما اجازه انشعاب گاز بدهیم و مشکلی پیش بیاید به گردن شهرداری خواهد بود.»
ایرانمنش در پاسخ به نادری توضیح داد:« می‌توانیم اجازه انشعاب گاز را مشروط به استحکام بنا کنیم چون این بنا مشکل میراثی دارد و اگر کمیسیون ماده ۱۰۰ برود گرفتار می‌شود و برخی ایرادات میراث در زمینه این املاک بنی‌اسراییلی است.»
در نهایت دادن این مجوز توسط شورا در صحن علنی شورا رای نیاورد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95366
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.