رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان خبر داد؛


عکس‌گرفتن پشت فرمان خودرو باعث مرگ زوج جوان شد

عکس تزئینی است
گرفتن عکس پشت فرمان توسط راننده، موجب وقوع حادثه و جان‌باختن یک دختر و پسر جوان شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان دراین‌خصوص گفت: تصادف رخ‌به‌رخ یک خودرو با تریلر منجر به فوت یک دختر و پسر جوان که مشغول عکس‌گرفتن حین رانندگی بودند شد.

سرهنگ علی رضایی اظهارداشت: این حادثه مربوط به زوج جوانی بود که هنگام حرکت در جاده مشغول عکس‌انداختن با گوشی از خود می‌شوند و ظرف تنها چند ثانیه غفلت و بی‌توجهی به جلو از زیر شاسی کامیونی که از روبرو می‌آمده سر در می‌آورند و متأسفانه در دم جان می‌بازند.

او تأکید کرد: متأسفانه در بیشتر موارد شاهد سهل‌انگاری و انجام حرکات نابجا هنگام رانندگی منجر به تصادفات مرگبار هستیم که برخی از این رفتارها استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، خوردن و آشامیدن، مشغول‌شدن به فعالیت‌های فکری همچون حساب و کتاب و در یک مورد اخیر عکس‌گرفتن از خود هنگام رانندگی است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان با اشاره اینکه ۴۹ درصد از حوادث جاده‌ای ناشی از غفلت لحظه‌ای و عدم توجه به جلو هستند گفت: بنا به بررسی‌ها و گفتگوهایی که با مصدومان حوادث رانندگی داشتیم خیلی از این افراد آخرین لحظات منجر به حادثه خود را به یاد هم نمی‌آورند و این نشان می‌دهد بیشتر تصادفات ظرف تنها چند ثانیه عدم توجه به جلو و سرعت گرفتن‌های غیرمجاز رخ می‌دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119237
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.