رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان؛


۳۶ درصد کشته‌های تصادفات درون‌شهری کرمان عابران پیاده هستند

0

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان گفت: با اشاره به اینکه ۳۶ درصد از کل تلفات درون‌شهری استان در سال گذشته مربوط به عابران پیاده بوده، گفت: پاکبان‌ها، دست‌فروشان، میوه‌فروشان و کودکان از جمله قربانیان اصلی این حوادث بوده‌اند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، با افزایش آمار تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در سطح استان کرمان، به‌ویژه در مناطق شهری و کمربندی‌ها، توجه به ایمنی این قشر آسیب‌پذیر بیش‌ازپیش ضرورت یافته است. پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان کرمان در سال‌های اخیر تلاش کرده با استفاده از فناوری‌های نوین، فرهنگ‌سازی و همکاری با شهرداری‌ها، گامی مهم در جهت کاهش این حوادث بردارد.

حجت پورموسی، رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان، با اشاره به آمار نگران‌کننده تصادفات عابران پیاده، از طرح‌های جدید و هوشمند پلیس برای مدیریت بهتر عبورومرور در تقاطع‌ها و بهبود وضعیت ایمنی خبر داد و خواستار همکاری جدی‌تر رانندگان و شهرداری‌ها شد.

 تأکید پلیس بر رعایت خط توقف قبل از گذرگاه عابر پیاده

 پورموسی با بیان اینکه یکی از نواقص جدی در معابر شهری کرمان و دیگر شهرهای استان نبود امکانات مناسب برای عبور ایمن عابران پیاده است، گفت: یکی از درخواست‌های مکرر ما در جلسات تخصصی این بوده که رانندگان موظف به توقف قبل از خط زرد پیش از خط‌کشی عابر پیاده شوند تا فضای کافی برای عبور ایمن فراهم شود.

او از راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند ثبت تخلفات در تقاطع‌های استان کرمان در سال جاری خبر داد و افزود: در شهرهایی که سیستم‌های هوشمند فعال شده‌اند، اگر راننده وارد حریم عابر پیاده شود، دوربین‌های تقاطع به‌صورت خودکار پلاک خودرو را ثبت و تخلف را اعمال قانون می‌کنند، بدون نیاز به حضور مأمور پلیس.

 ضرورت تجهیز چراغ‌های راهنمایی به شمارشگر زمان

 رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از چراغ‌های راهنمایی شهر دارای شمارشگر هستند؛ عدم وجود شماشگر باعث سردرگمی عابران و رانندگان می‌شود و تجهیز چراغ‌ها به تایمر شمارش معکوس یکی از خواسته‌های جدی ما از شهرداری و مهندسی ترافیک در تقاطع‌هایی است که فاقد آن هستند.

او یکی دیگر از مشکلات را نبود محل توقف ایمن در وسط خیابان‌های دوطرفه دانست و گفت: در تقاطع‌هایی که عرض بلوار زیاد است، عبور کامل عابر پیاده در یک چراغ ممکن نیست؛ بنابراین باید جزایر ایمن در میانه مسیر ساخته شود تا عابر بتواند در صورت قرمز بودن چراغ مسیر دوم، در آنجا توقف و سپس عبور کند.

 پورموسی با اشاره به اینکه ۳۶ درصد از کل تلفات درون‌شهری استان در سال گذشته مربوط به عابران پیاده بوده، افزود: پاکبان‌ها، دست‌فروشان، میوه‌فروشان و کودکان از جمله قربانیان اصلی این حوادث بوده‌اند که به دلیل عدم رعایت ایمنی و ورود ناگهانی به خیابان جان خود را از دست داده‌اند.

 تأکید بر کاهش سرعت در معابر شهری و کمربندی‌ها

او سرعت بالا را عامل اصلی مرگ عابران دانست و تأکید کرد: در برخورد با عابر، اگر سرعت خودرو بالای ۷۰ کیلومتر باشد، احتمال مرگ بسیار زیاد است؛ لذا حداکثر سرعت در کمربندی‌ها باید زیر ۷۰، در بلوارها زیر ۶۰، در خیابان‌ها زیر ۵۰ و در معابر و کوچه‌ها و نزدیک مدارس و بیمارستان‌ها زیر ۳۰ کیلومتر باشد.

 در پایان اپ با اشاره به تجربه ناموفق پل‌های پله‌ای درگذشته گفت: پل‌هایی باید ساخته شود که برای همه اقشار، از جمله سالمندان و افراد دارای معلولیت قابل‌استفاده باشد و پل‌های جدید باید تعبیه شده و مجهز به رمپ یا آسانسور باشند تا استقبال عمومی از آن‌ها افزایش یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.