چهار شنبه ها با ارز دیجیتال / صعود بیت کوین

طبق آخرین اخبار،بامداد امروز  چهارشنبه ۱۸ دی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انتقام از ترور سپهبد قاسم سلیمانی، چندین موشک به دو پایگاه نظامی امریکا در عراق شلیک کرد. بر اساس این اتفاق بازارهای مالی جهانی دوباره به این درگیری ها واکنش  نشان دادند.

قیمت نفت و طلا در ادامه روند  افزایشی خود امروز هم به شدت افزایش یافت. قیمت هر اونس طلا با رسیدن به ۱,۶۱۱ دلار، رکورد تازه‌ای در هفت سال گذشته به جای گذاشت.

تحلیل‌گران از چند روز پیش پیش‌بینی می‌کردند که در صورت افزایش درگیری ها در خاورمیانه قیمت بیت کوین می‌تواند از  ۸,۰۰۰ دلار عبور کند.

بازارهای بورس آمریکا هم در پی این خبر دستخوش تغییرات شدند و شاخص S&P 500 بیش از ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

در چند روز گذشته نیز با اعلام خبر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، بازارهای مالی جهان به سرعت واکنش نشان دادند و قیمت بیت کوین هم در عرض چند دقیقه بیش از ۶ درصد افزایش یافت.

صبح روز جمعه ۱۳ دی ماه، در پی حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چند تن از همراهان وی از جمله فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی ، به شهادت رسیدند.

در پی اعلام این خبر، قیمت نفت بلافاصله بیش از ۳ درصد و قیمت جهانی طلا در عرض چند دقیقه بیش از ۱۰ دلار افزایش یافت. به عقیده بیشتر تحلیل‌گران بیت کوین هم یکی از دارایی‌هایی است که بازار آن با این خبر تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40046
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.