کروناویروس | سامانه ثبت شکایات مشتریان بانکی دارای تسهیلات قرض‌الحسنه

بانک مرکزی برای پیگیری شکایت افراد از بانک هایی که اقساط بانکی قرض الحسنه را به تعویق نینداخته اند سامانه ای معرفی کرد.

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مشاغل خرد با مشکل بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی خود روبرو شدند.

از سوی دیگر با کاهش درآمد خانوارها، مردم نیز با مشکل بازپرداخت اقساط وام‌های خود روبرو شدند.

از این رو شورای پول و اعتبار ۱۳ اسفند ۹۸ بازپرداخت برخی تسهیلات را به تعویق انداخت.

به گفته رئیس بانک مرکزی این مصوبه شامل صاحبان کسب و کار و مشاغل خرد و همچنین اقساط تسهیلات قرض‌‌الحسنه خواهد شد که طی آن پرداخت اقساط‌‌شان ۳ ماه به تأخیر خواهد افتاد.

این درحالی است که بسیاری از بانک ها این مصوبه را نادیده گرفته و اقساط تسهیلات قرض‌‌الحسنه را از حساب مشتریان برداشت کردند.

گزارش کرمان نو در همین مورد را ببینید:

 

راه اندازی سامانه ثبت شکایات مشتریان بانکی 

حال در راستای حمایت بانک مرکزی از کسب و کارهای زیان دیده از شیوع ویروس کرونا و تعویق پرداخت تسهیلات آنها و همچنین تعویق پرداخت تسهیلات وام‌های قرض‌الحسنه در اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹، روابط عمومی بانک مرکزی در پی ابلاغ بخشنامه‌های مربوطه به شبکه بانکی به اطلاع می‌رساند چنانچه ازحساب کسانی که اقساط قرض‌الحسنه دارند یا از حساب ضامنین آنها در شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری، برداشتی بابت اقساط انجام شد، هموطنان عزیز می‌توانند موضوع را در سامانه مربوطه از طریق سایت بانک مرکزی یا لینک ذیل درج کنند.

https://www.cbi.ir/InstLoanComplaint/ILCForm.aspx

در این اطلاعیه آمده است که قطعا پیگیری لازم از طرف بانک مرکزی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46383
1 نظر
  1. ایمان احمدی منش می گوید

    سلام ماازبانک ملی وام گرفته ایم بانک میگویدشامل حال شما نمیشودپس شامل حال چه کسانی میشود؟درصورتی که شغل ازاددارم الان همجاتعطیل است ماحتی خرج خانه خودرانداریم اونوقت قسط ازکجابیاوریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.