مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به کرمان مطرح کرد؛


ساخت واحدهای کارگاهی اولویت شهرک‌های صنعتی است

مقیمی، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی که برای حضور در جلسه شورای قضایی به‌منظور رونمایی از اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی و همچنین حضور در جلسه با فعالین اقتصادی به استان کرمان سفرکرده بود صبح امروز چهارشنبه دهم مرداد وارد کرمان شد.

۸۱۳ مجموعه از صنایع در استان کرمان اسنادشان ثبت شده

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در جلسهٔ شورای قضایی استان که در دادگستری کرمان برگزار شده بود با بیان اینکه موضوع ثبت‌اسناد صنایع بحث مهمی است گفت: در مجموعه شهرک‌های صنعتی کشور یکی از درخواست‌هایی که سرمایه‌گذاران دارند بحث مربوط به ثبت‌اسناد صنایع آنها است که پیگیری‌های این موضوع با ما است و طبق جلساتی که داشتیم در سالی که “جهش تولید با مشارکت مردم است” باعث شد تفاهم‌نامه‌ای صادر شود که یکی از برنامه‌های جهش تولید با مشارکت مردم، همین موضوع است.
مقیمی افزود: توانستیم اسناد قابل‌توجهی را این مدت ثبت کنیم. سال‌های زیادی بود که واحدهای صنعتی درگیر ثبت‌اسناد خود بودند و این موضوع تا حد زیادی حل شده است و ۸۱۳ مجموعه از این صنایع در استان اسنادشان ثبت شده است. معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی صنعتی ما سند دریافت کردند گفت: ۴ هزار و ۶۶۴ هکتار از اراضی ثبت شده‌اند. او ادامه داد: بیش از ۹۷ درصد از صنایع ما در استان جزو صنایع تفکیکی قرار گرفتند.

پتروشیمی کرمان پیگیری می‌شود

مقیمی در ادامه حضورش در کرمان ظهر روز چهارشنبه دهم مرداد در جلسه مدیران اقتصادی استان و فعالین اقتصادی نیز حضور داشت و با مطرح‌شدن مشکلات و کمبودهای صنایع به بیان نکاتی در این زمینه پرداخت.
معاون وزیر صمت در این جلسه با بیان اینکه ساخت واحدهای کارگاهی اولویت ما است گفت: ما در دستور کار سال ۱۴۰۳ این موضوع را قرار دادیم که اگر مشارکت بحث خصوصی باشد ما تفکیک واحدهای کارگاهی را انجام می‌دهیم که هزینه این تفکیک هم با ۸۰ درصد تخفیف انجام می‌شود تا افراد انگیزه بگیرند و به دنبال ساخت واحدهای کارگاه‌های صنعتی باشند. مقیمی افزود: در حال حاضر ۲۰ واحد کارگاهی صنعتی در استان کرمان داریم که در کشور نیز این تعداد حدود هزار واحد کارگاهی در حال آماده‌سازی است.
او دررابطه‌با بحث پتروشیمی کرمان که متوقف شده است گفت: جلسه‌ای هماهنگ خواهد شد تا موضوعات مربوط به پتروشیمی کرمان بررسی شود بحث پتروشیمی کار مقدسی است و حتماً پیگیری خواهد شد تا این کار تسریع شود.

بازدید از شرکت صنعتی شماره ۱ و ۲ توسط معاون وزیر صمت

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ادامه سفر یک‌روزه خود در کرمان با حضور در شهرک صنعتی شماره یک کرمان از پروژه زیرسازی و آسفالت معابر این مجموعه بازدید کرد. او سپس با حضور در شهرک صنعتی شماره ۲، ضمن کلنگ‌زنی احداث مسجد این شهرک، از روند پروژه زیرسازی و آسفالت معابر شهرک شماره ۲ نیز بازدید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120653
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.