مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان:


 اجرای پروژه فاضلاب به بازار کرمان رسیده به همین خاطر سرعت کار پایین است

پروژه فاضلاب شهر کرمان پس از ۲۷ سال به پیشرفت ۶۰ درصد رسیده است و در بازدید استاندار کرمان از این پروژه وعده اتمام آن تا یک سال آینده داده شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، صبح امروز محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان به همراه علیرضا عبدیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از پروژه فاضلاب شهر کرمان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت اجرای این پروژه هزار و ۷۵۰ کیلومتری ۲۷ساله قرار گرفت.

 محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمان با اشاره به اینکه اجرای پروژه آب و فاضلاب شهر کرمان در ابتدا باتوجه‌به نیازی که احساس می‌شد توسط آبفا آغاز و در ادامه این پروژه به بخش خصوصی واگذار شد، اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر پیشرفتی در حدود ۶۰ درصد دارد.

او با بیان اینکه بخش مایع پروژه فاضلاب شهر کرمان حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد، ادامه داد: واحدهای صنعتی و کارخانجات مختلف کرمان از مصرف‌کننده‌های پساب فاضلاب شهر کرمان هستند و پیگیر اختصاص سهمیه‌ای از این آب برای شهرداری هستیم.

 استاندار کرمان در ارتباط با سهم شهرداری کرمان از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز بیان کرد: شهرداری قبلاً از آب‌های زیرسطحی برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کرد که با اجرای پروژه فاضلاب دچار چالش خواهد شد.

 علیرضا عبدیان نیز در این بازدید با بیان اینکه طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر کرمان هزار و ۷۵۰ کیلومتر است، اظهار داشت: ۵۰۰ کیلومتر فاضلاب شهر کرمان توسط دولت و ۷۵۰ کیلومتر آن توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

 مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ کیلومتر این پروژه هنوز باقیمانده است، ادامه داد: با افتتاح بخش مایع تصفیه‌خانه شهر کرمان امکان نصب سیفون‌های جمع‌آوری فاضلاب فراهم می‌شود.

 او از آغاز عملیات نصب ۷۰ هزار سیفون از ابتدای مهرماه امسال خبر داد و گفت: امسال چیزی در حدود ۱۱ هزار مورد سیفون در مناطقی از شهر کرمان که مشکلات زیادی دارند، نصب خواهد شد.

 عبدیان با بیان اینکه تاکنون بخش عمده اجرای عملیات فاضلاب در اطراف شهر کرمان بوده و مشکل ترافیکی زیادی نداشتیم، افزود: در حال حاضر اجرای عملیات به قلب شهر کرمان که شامل بازار می‌شود، رسیده‌ایم.

او با اشاره به برگزاری مراسم ملی و مذهبی در این قسمت از شهر کرمان، بیان کرد: باتوجه‌به این موضوع سرعت کار قدری پایین آمده و روند کار با کندی پیش می‌رود.

او با بیان اینکه در این قسمت شهر عمق کار به حدود هشت متر می‌رسد و کار در این مناطق به‌صورت تونلی پیش می‌رود ادامه داد: شبکه فاضلاب قلب شهر کرمان با همکاری شهرداری تا یک سال آینده حل خواهد شد.

 عباس سلطانی‌نژاد، معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب استان کرمان در این بازدید با اشاره به آخرین وضعیت پروژه فاضلاب شهر کرمان، گفت: در حال حاضر ۴۸۰ کیلومتر شبکه در حال جمع‌آوری فاضلاب شهر کرمان است و ۴۲ هزار سیفون جمع‌آوری بخشی از فاضلاب را انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمان از سال ۱۳۷۶ کلید خورده و از سال ۱۳۹۸ ادامه روند پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است، ادامه داد: دو مدول تصفیه‌خانه ایجاد شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=118946
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.