بعد از حدود ۲۰ روز؛


عرضه بنزین سوپر دوباره متوقف شد

بعد از حدود ۲۰ روز عرضه بنزین سوپر در تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور، از صبح امروز ۲۲ مهر عرضه این فرآورده نفتی متوقف شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از رصدانرژی، از مجموع توزیع روزانه ۱۲۱ میلیون لیتر بنزین به طور متوسط در کشور، حدود ۳ تا ۵ میلیون لیتر بنزین سوپر است که البته در یکی دو سال اخیر، عرضه آن مستمر و پایدار نبوده و هرازچندگاهی عرضه و دوباره متوقف می‌شود.

 روزهای ابتدایی مهرماه بود که بعد از حدود ۲ ماه توقف، عرضه بنزین سوپر دوباره در تهران و چند کلان‌شهر کشور آغاز شده بود؛ اما این عرضه دوباره نیز حدود ۲۰ روز به طول انجامید و از صبح امروز عرضه بنزین سوپر بار دیگر متوقف شد.

 اگرچه بنزین معمولی عرضه شده در جایگاه‌های سوخت تهران و کلان‌شهرهای بزرگ، طبق اعلام رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر اساس شاخص‌های استاندارد یورو ۴ است، بااین‌وجود متقاضیان بنزین سوپر همواره به دنبال بنزینی با اکتان ۹۵ می‌گردند که در بنزین معمولی این مشخصه یافت نمی‌شود.

 این افراد که عمدتاً مالکان خودروهای وارداتی هستند، در زمان توقف عرضه بنزین سوپر، از اکتان‌افزا استفاده می‌کنند و در زمان شروع عرضه، با پیمایش میدانی و ارتباط با گروه‌های مردمی، در صف دریافت بنزین سوپر حاضر می‌شوند. حتی برخی توزیع‌های VIP بنزین سوپر در تعدادی از جایگاه‌ها گزارش شده که برای توزیع آن مبالغی به جز هزینه بنزین دریافت می‌شود.

 بررسی‌های رصد انرژی نشان می‌دهد که زمان عرضه دوباره بنزین سوپر مشخص نیست و دلیل اصلی توقف عرضه، افزایش حجم بنزین معمولی در بخش تولید به‌منظور پاسخگویی به نیاز کشور و کاهش نیاز وارداتی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123076
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.