مدیر کل بهزیستی استان کرمان مطرح کرد؛


استان کرمان سومین استان پرجمعیت در کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در بازدید از مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر ۱۴ سال «آشیانه مهر» گفت: پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی، کرمان دارای بیشترین کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست است که در مراکز زیر نظر بهزیستی نگهداری می‌شوند.

به گزارش کرمان‌نو، به مناسبت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی مدیران کل بهزیستی و تأمین اجتماعی استان کرمان از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر ۱۴ سال آشیانه مهر بازدید کردند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این بازدید با اشاره به اینکه بهزیستی برای تکریم فرزندان خود خانه‌های کوچک را ایجاد کرده است گفت: در خانه‌های کوچک فرزندان بهزیستی با جمعیت ۱۰ تا ۲۰ نفر در خانه‌ای بدون تابلو و یا هیچ نشانه دیگری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست همراه با مددکاران خود زندگی می‌کنند

او افزود: پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی، کرمان دارای بیشترین کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که در مراکز زیر نظر بهزیستی نگهداری می‌شوند.

محمود شیخ شعاعی مدیرکل تأمین اجتماعی نیز در این دیدار گفت: با دیدن این فرزندان انسان تأسف می‌خورد که هنوز هم باید چنین فرزندانی در جامعه وجود داشته باشد و از سویی نیز جای خوشحالی است که بهزیستی به بهترین شکل ممکن از این عزیزان نگهداری نموده و تلاش دارد تا با آموزش‌های مختلف شرایطی مطلوب را برای این عزیزان فراهم نماید.

او افزود: تأمین اجتماعی با تمام توان در خدمت فرزندان و خانواده بهزیستی خواهد بود و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

مهدی شجاعی مدیر مرکز آشیانه مهر نیز در این دیدار با تقدیر از مدیران و کارشناسان میهمان این مرکز به ارائه گزارشی از روند ارائه خدمت به فرزندان در این مرکز پرداخت و در سخنانی عنوان داشت: از آنجا که تحصیل یکی از مهم‌ترین و بااهمیت‌ترین ابزارهای دستیابی به استقلال پایدار و حرکت در مسیر یک زندگی سالم و طبیعی برای این قشر از فرزندان است همکاری و همراهی مراکز آموزشی با این مراکز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است .

او در ادامه افزود: از مدیران تصمیم‌گیران تقاضا داریم مسیر تحصیل این فرزندان را هموارتر کنند وبا زدودن موانع بر سر راه برخی از این فرزندان که بدون نقش داشتن آنان، در مسیرشان قرار گرفته است، شرایط دستیابی ایشان را به آموزش و تحصیل تسهیل نمایند و با دست برداشتن از سخت‌گیری‌های غیرضروری در این مسیر بیشتر و مؤثرتر از قبل همراه ما باشند .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119822
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.